2009. október 28., szerda

Brokkoli krémleves




Egyik kedvenc levesem, bár számomra is meglepő, de ahogy telnek az évek, kezdem megszeretni a leveseket. Persze ez nem mindennapos fogyasztást jelent, de amikor megkívánom, akkor igen szívesen kanalazom.

A brokkoli krémlevesnek több előnye is van... egyrészt finom, másrészt nagyon szép szerintem. Csupa szín, csupa zöld. Jó ránézni. Ez volt az első olyan étel, amire rávettem Tamást, miután komolyabban kezdtünk együtt járni. Addig semmi nem jöhetett szóba, ami mellett akár csak a polcon is volt valaha tejszín. Aztán szép lassan rájött, hogy általában finom dolgokat pakolok elé kóstolásra. :-)

Nem említettem a másik nagy előnyét ennek a levesnek: nagyon könnyen és gyorsan összedobható.

Hozzávalók:
  • 1 közepes fej brokkoli (kb. 70-80 dkg maradt belőle nekem miután levagdostam a rózsákat)
  • kb. 1 l víz vagy alaplé
  • 0,33 l tejszín (akkor épp Cserpes volt itthon, ilyen a kiszerelés)
  • só, fehérbors, szerecsendió
A brokkoli rózsáit annyi sós vízben (ha van, alaplében), h épp csak ellepte főzni kezdtem. Amikor már szét tudtam könnyen villázni a darabokat, leöntöttem a víz kb. felét és botmixerrel összeturmixoltam a zöldséget. Ezután visszahúztam a lapra, ízesítettem borssal és szerecsendióval, majd belekevertem a tejszínt és újra összeforraltam az egészet - nem sokáig, csak hogy a tejszínnel is rottyanjon egy keveset az egész.

Akár rögtön is lehet fogyasztani, én jobban szeretem langyosan, amikor már nem kell attól tartani, hogy a következő 1-2 napban a szájregenerálódás lesz a leghőbb vágy.

Nincsenek megjegyzések: