2009. október 13., kedd

Burgonya pékné módra





Hétfő esti kényeztető vacsora, ha már beköszöntött ez az undorító hideg, szeles idő. Nemrégiben vettem két pici szakácskönyvet és az egyik témája a burgonya. Innen az ötlet, és milyen jó! Ajánlom mindenkinek, aki szeretne egy igazán finom köretet.

Hozzávalók:

  • kb. 40-50 dkg krumpli (nem a szétfővő típus)
  • 4-5 salottahagyma (vagy egy nagy fej vöröshagyma)
  • 5 dkg vaj
  • fél dl tej
  • fél dl zöldségalaplé
  • só, bors
  • plusz én használtam egy kis reszelt parmezánt is (kb. 2 dkg)

Egy tűzálló tál aljára pár szeletke vajat tettem, majd szépen rétegezve bepakoltam a felszeletelt krumplit és hagymát, sóval, borssal meghintve minden sort. Végül ráöntöttem a tejes alapleves keveréket, és alufóliával letakarva fél órára a 180 fokos sütőbe dugtam.

Amikor letelt kb. fél óra, levettem a fóliát, ráreszeltem a parmezánt és további kb. fél órára visszatoltam a sütőbe, aminek az utolsó 10 percében rászabadítottam a grillt a cuccra, kb. 220 fokon. Hadd piruljon szlogennel.

Isteni finom a végeredmény! Akár önmagában is megállja a helyét kevésbé húsigényeseknek. Egyébként hagymás-fokhagymás csirkecombbal tálaltam fel a Húsevőnek. :-) Azt mondta, ez megint egy toplistás dolog volt! Annyit evett belőle, hogy már féltem, rosszul lesz. De csak a hasát simogatta. :-)))

Nincsenek megjegyzések: