2009. október 9., péntek

Csokis mogyorós muffin




Nem tudtam mit kezdeni magammal ma este... holnap korán kell kelnem sajnos, és még jópárszor egy évig... suli van... elkezdtem egy szakirányú továbbképzést (Európai Uniós szakfordító). Tehát összekötöttem a kellemest a hasznossal és összedobtam egy muffin-t, így holnap nem csak szendvicseznem kell a hosszú padban ülés alatt.

Az alapötlet a Le Cordon Bleu muffin-os füzetéből való, de annyira készletre és igényre kellett szabnom a receptet, hogy már csak hasonlít esetleg eredeti önmagára. Plusz felezett adaggal is dolgoztam.

Hozzávalók:
  • muffinpapír
  • 175 g liszt
  • fél tasak sütőpor
  • 2 csapott evőkanál holland kakaópor
  • 75 g vaj
  • 75 g barnacukor
  • 0,9 dl tej
  • 1 nagyobb tojás
  • 5 dkg durvára tört pörkölt mogyoró
  • 75 g ét és fehércsoki pasztilla vegyesen
Amolyan tipikus ezt keverjük össze azzal, aztán mehet bele az izé és kavar, kanalaz, süt a sorrend. :-) Naszóval...

A lisztet, a kakaót és a sütőport beleszitáltam egy keverőtálba. Majd a vajat és a cukrot kis fokozaton összeolvasztottam egy kis serpenyőben; a tojást pedig felvertem a tejjel egy tálkában.

A mogyorót agyonvertem kicsit klopfolóval (egy rongyba tekerve) és belekevertem a lisztes halomba a csokipasztillákkal együtt.

Kis völgyet alakítottam ki a szárazanyagban és beleöntöttem a vajas és tejes keverékeket, végül fémkanállal (ezt külön kérte a recept!) nagyjából összedolgoztam a masszát és kb. 3/4ig töltöttem vele a muffinpapírokkal kibélelt formákat.

200 fokra előmelegített sütőbe toltam a tepsit és kb. 20 percig sütöttem (tűpróba). Miután kivettem, kicsit pihenni/hűlni hagytam, majd örömsütivé vált az U20as magyar csapat csodaszép győzelmére az olaszok ellen.

Hajrá magyarok! Éljen! A világ 4 legjobb csapata között vagyunk!!! :-)))

Nincsenek megjegyzések: