2009. október 6., kedd

Dupla-krumpli+csirke rakottas




Ez egy tipikusan olyan étel, amit este hazaérve is van ereje az embernek összedobálni, aztán amíg sül, már lehet relaxálni a kanapén és nézni ki a fejből - vagy persze bármi más jöhet, kinek mihez van ereje esténként. ;-)

Bár nem pont így terveztem, keresztülhúzta a számításaimat, hogy nem volt itthon tejszín, pedig mindig szokott... de azért nem adtam fel.

Hozzávalók:
  • 1 édesburgonya
  • 3-4 nagyobb szem (rózsaszín) krumpli
  • 1 nagyobb csirkemell filé
  • 10-12 dkg gruyére sajt
  • 2 pohár tejföl
  • 5 dkg vaj
  • só, bors
Sok részleteznivaló nincs is az összeállításon... a sütőt 190 fokra melegítettem elő, és míg előállt a kellő hőmérséklet, gyorsan rétegeket építettem a hozzávalókból, s persze minden rétegnél sóztam, borsoztam.

Pár szelet vajjal kezdtem, erre jött egy réteg szeletekre vágott krumpli, majd hússzelet, aztán reszelt sajt, édeskrumpli szeletek, tejföl, hús, krumpli, sajt, tejföl és édeskrumpli, plusz tejföl és sajt a tetejére. De az is lehet hogy valahol összekevertem a sorrendet. Középtájon volt még kevés vaj, és a tetejére is dobtam pár darabkát.

Az egészre öntöttem még kb. 1 dl tejet, lefedtem és a sütőbe toltam egy szűk órácskára (kb. 50 perc). Kellett is ennyi idő, egyszer csekkoltam közben, de még visszakívánkozott.

Aztán amikor már szinte késznek ítéltem az eredményt, levettem a tetőt és 200 fokon elrotyogtattam a maradék levet és jól megpirítottam a sajtot rajta.

Nagy érdekes ízek keveredtek a tányéron... a standard hús+krumplit tejföl és - sülés közben szinte elviselhetetlenül büdös, érett - gruyére fanyarította, amit kitűnően ellensúlyozott a szinte őszibarackosan édes édesburgonya.

Nekem bejött!

4 megjegyzés:

Yasmine írta...

Nagyon klassz az ötlet! Nem nagyon engedik nekem a csirkemellet, merthogy száraz. De így biztosan nem lesz az. Szuper!

Chef Viki írta...

Hmmmmm, ez nekem is bejött volna! Tetszenek ezek az ízek egyszerre, együtt :-)

szepyke írta...

Az édesburgonyától én először annyira idegenkedtem, aztán, egyszer ettem valahol, és utána sem szerettem meg, de itt nálad nagyon jól néz ki, és ebben az összeállításban, szerintem én is szeretném, csak magában volt furcsa...

Zsuci írta...

Yasmine - szerintem a csirkemell csak akkor száraz a szó negatív értelmében, ha túl van sütve! Mutasd meg nekik otthon, hogy te sokkal jobban tudod elkészíteni, mint a kifőzdék! ;-) Ez egyébként egy igen jó forma hozzá, hisz szaftos a tejföltől és a tejtől/tejszíntől... ki mivel készíti.

Viki, legközelebb szólok, csak a 3. kerületbe kell elugrani egy tányérra valóért. :-)

Szepy - nálunk inkább csak én szeretem, és azért is viriálom általában sima krumplival, hogy nem legyen annyira "feltűnő", inkább csak feldobja a fogásokat. Egy kis csel a monoton hétköznapokra. :-)