2009. október 31., szombat

Fokhagyma krémleves




Úgy tűnik, itt a levesek korszaka... ha hűvösebbre fordul az idő, jobban kívánja az ember. Ma délután, miután hazaértünk a kiadós belvárosi sétánkról, neki is láttam, és szinte se-perc alatt kész is volt.

Hozzávalók:
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • 2 kis fej fokhagyma (kb. 15-16 gerezd)
  • 1 ek vaj
  • 1 ek liszt
  • 7-8 dl tyúkhúsleves
  • 2,5 dl tejszín
  • só, bors, szerecsendió
  • kb. 1 ek citromlé
  • csipet barnacukor
A vöröshagymát lassú tűzön megpároltam a vajon, majd ha megpuhult, hozzádobom a felaprított fokhagymát is és párszor átkeverem. Ráhintek egy evőkanál lisztet és megpirítom így együtt.

Aztán felöntöttem a levessel és a tejszínnel, felforraltam és csipet sóval és kevés fehérborssal ízesítettem, és fedő alatt szép lassan, kb. 15-20 percig főztem.

Végül botmixerrel átdolgoztam, és ízesítettem a frissen facsart citromlével, egy csipet barnacukorral és reszeltem bele szerecsendiót is. Még 1-2 percet kapott a tűzön a leves és tálaltam is finom, sajtos pirítóssal.

Nagyon jól sikerült, pikk-pakk bepusziltuk. Igazi melengető leves, igazi ízbomba.

2 megjegyzés:

szepyke írta...

Imádom!
Imádom!
Imádom!:))))

Zsuci írta...

Érthető. Már mi is rajongók vagyunk! :-)