2009. október 18., vasárnap

Lasagne - némi defekttel




Soha nem készítettem még lasagne-t; nem rajongok érte. Tamás viszont sokszor választja az étlapról, ha látja. Gondoltam, csak kipróbálom, olyan nagy ördöngösség nem lehet. Aham...

Mondjuk az ízzel nem volt baj, nagyon jók sikerült eltalálni, a tésztalap, paradicsomos marharagu, besamel, sajt rétegezése meg nem nagy művészet. De! Direkt nem száraz tésztalapokat vettem, mondván, biztos nem puhul meg rendesen. Az Interspar-ban találtam egy előhűtött, friss lasagne tészta nevű verziót, meg is örültem neki és hazahoztam.

Nos, nem kellett volna... a tepsi legalább 40 percet pihent a sütőben, a legalsó lapok közepe mégis lisztes kemény maradt. :-( Úgyhogy kénytelenek voltunk leenni a talpáról a többi réteget - ami nagyon ízlett.

Ha olvassa valaki a bénázásomat, ötleteljen velem. Ti hogyan készítitek a lasagne-t? A receptben nem is mennék bele, semmi különös, és azzal nem is volt gondom; volt benne anyag... darált marhacomb, paradicsomlé, fűszerek, grana padano, meg ami csak kell. Mi a garancia, hogy az a hülye lap puha lesz a végére? Pláne ha kemény lapokkal dolgozom?! Hisz még így is cipőtalp maradt az alja, h ez elvileg friss volt!?

Vagy tök ciki vagyok és kimaradt egy lépés? (A csomagolásra írva nem volt más, mint rétegezni, majd sütni 30-40 percet.) :-(

5 megjegyzés:

szepyke írta...

A kulcs a bő szaft, ami nálam besamel. Látom, hogy a cimkék közt ott van, de rá is tettél?
Én sima, száraz tésztából csinálom, és mindig megfő a sütési idő alatt. Bőven kell a tésztára, szaft, ezért én a húst is jó levesesre hagyom, és először letakarva sütöm/főzöm, majd rászóróm a sajtot és azzal piritom. Viszont, itthon még nem láttam nyers tésztát, ezt köszönöm, hogy szóltál róla! :) Jah, és ne félj tőle, tessék ismételni, de nyugodtan vegyél száraz tésztát, csak jól öntsd nyakon valamivel!:))

Névtelen írta...

Én a sparos "friss" tésztával úgy jártam, hogy teljesen összeragadtak a lapok, szét sem tudtam őket választani. Szét kellett tördeljem. Azóta csak szárazat használok, az viszont a sok nedves összetevőtől mindig megpuhul.

Zsuci írta...

Köszi a tanácsokat, azt gondolom, nálam az lehetett akkor a baj, hogy egyáltalán nem takartam le a tepsit sütés közben, eleve csak simán betoltam a sütőbe. Talán a fedett párolódás segített volna még a puhulásban.

Legközelebb száraz lapokkal fogok próbálkozni, nekem ez a "friss" verzió szintén nehezen jött szét, és vastagnak is tűnt.

De nem adom fel! :-))) Az íz meggyőző volt.

Jutka írta...

Szia
én mindig olasz tésztát veszek amit nem kell előfőzni és Isteni!

Zsuci írta...

Jutka - és hol veszed ezt az olasz tésztát? Milyen márka?
Esetleg a Barilla-ra vagy a De Cecco-ra gondolsz száraz verzióban?