2009. október 21., szerda

Megaciki! - Stand Bisztró



http://www.europarl.europa.eu/eplive/expert/photo/20060628PHT09315/pict_20060628PHT09315.jpg

Ma délben felkerekedtünk és kis metrózással elzarándokoltunk a Stand Bisztróba. Alkalmanként, ha van kedv kimoccanni a szokásos 3-4-szögből ebéd téren, benézünk.

Nos, azt hiszem, a mai volt az utolsó alkalom... A teljesítmény kritikán aluli volt! És nem az étel minősége, odáig el sem jutottuk.

Azzal kezdődött a dolog, hogy csekkoltuk az étlapot, hogy tuti tetszik-e mindenkinek a menüválaszték, majd elindultunk. 12:20-kor értünk a Sas utcába, és azt láttuk az ajtóra kiírva: Closed! Plusz egy lapon, hogy ottan bent most épp valami forgatás zajlik, de 12:30-tól felszolgálnak ebédet, várnak szeretettel.

Gondoltuk, 10 perc az nem lehet gond, bár általános tapasztalat, hogy sokszor csúszik, döcögős a kiszolgálás, de várjunk, csak nem késünk el nagyon.

Fél egykor ki is nyitották az ajtót, bementünk, leültünk, rendeltünk... És szinte azonnal megkaptuk a kancsó ásványvizünket, ami tőlem igen jó pontot érdemel, hisz nem kényszerítenek egy 4-500 Ft-os ital megvásárlására, 4-en megiszunk 1 l vizet és 100-120 Ft az egész fejenként. Hiába, ebéd téren mindenki árérzékeny.

Szóval... felvették a rendelést, majd vártunk. És vártunk. És még vártunk. 15-20 perc elteltével már kezdtünk fészkelődni, 55-kor pedig megkérdeztük az egyik pincért, hogy ugyan várható-e már az ebéd. Azt mondta, végre a fiúk már odaférnek a tűzhelyekhez, mert a forgatás elhúzódott, nem egyszerű. Itt már kezdett felmenni a pumpa. Ha megy a forgatás, engem nem érdekel, de akkor vagy zárják be az éttermet és ezt legyenek szívesek közölni, lehetőleg már a honlapon, vagy intézzék úgy, hogy ez ne gátolja a főzést! De főleg ne vegyék fel a rendelést anélkül, h tájékoztatnának. Egyáltalán nem nyűgöz le Dzsanni vagy ki a fene, se az hogy ott van, se az, hogy forgat. Az pedig, hogy emiatt éhen maradok, már-már fáj.

Tehát ott tartottam, hogy 55-kor azt ígérte a pincér, hogy már jön a kaja. Szuper... vártunk tovább.

Aztán egészkor (amikor hivatalosan le is járt az ebédszünetünk és még vissza is kellett menni, kaja pedig sehol) elpattant a húr... felálltam, megkértem a pultban álló fiatalembert, hogy legyen kedves törölni a rendelésünket és kifizetném az üveg vizet, ugyanis az ebédidőnk lejárt sajnos.

Egy elhaló elnézést és teljesen értetlen fej... majd törlés a számítógépben... és amire nagyon kíváncsian vártam, de itt sem kellett kellemesen csalódnom, a víz kifizetése következett. Nincs ám "ó kedves vendég, szánjuk-bánjuk, röstelljük is egyben és vendégünk erre a nyamvadt 450 Ft-os vízre, kérem jöjjenek máskor is, nem bánják meg". A nagy ................. - t! Törlés, fizetés, majd ennyi: nagyon sajnálom, de még tart a forgatás.

Itt már csak néztem magam elé és kifelé indultam, de ezt szerettem volna mondani:

LESZAROM!!!

Én meg éhes vagyok és mehetek vissza az irodába, az asztalomnál pedig elmajszolgathatok egy béna szendvicset. Köszi! Egy élmény volt!

És persze még a hülye vendégre néznek furcsán, vajon ennek mi baja?!
Tényleg én nem tartok lépést a világgal, vagy egyesek szaladtak el kicsit? Netán a Stand-ba csupa olyan vendéget várnak, aki láblógázást megszakítva megebédel és megkávézik valahol, úgy déltől fél 3-ig?

Azt hiszem, ez nem egy versenyképes hozzáállás. És még akkor is sokkal "elégedettebben" távozunk, ha minimálisan azt érezzük, nagyon sajnálják. Erre nem futja, úgy látszik. Életemben először felálltam egy étteremben és evés nélkül, irtó idegesen távoztam.

12 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nekem még soha nem sikerült a Standból 1,5 óránál hamarabb eljönnöm ebédidőben.
A kaja szerintem nagyon jó, ezért mindig szabadnapon megyek oda, de a pincéreken én is folyamatosan fennakadok. Elrontja a számlát, amit 20 perc után hoz ki. Ezek után még javítani akarja... Isten ments, nem baj, ha egy kancsó vízzel többet fizetek, csak végre távozhassak.
A vacsora jobban megy nekik, ha ez vígasztal, csak sokkal drágább.
Szegál Viktor kicsit magába szállhatna.

Fűszeres Eszter írta...

Pont azt akartam írni, hogy másfél óra kb. mindig :-( Mire számlát kapok, megéhezem.
De azért szeretem.

Zsuci írta...

Az étellel soha nem is volt gondom... finom és ötletes. Csak az a néhány ősz szál, ami várakozás közben készült a fejemen... :-/

Sajnos van az a pont, amikor már azt mondom, van még pár jó étterem Budapesten alternatívaként.

sedith írta...

Hát, mi nagyon ritkán járunk étterembe és tavaly, amikor egy zsúfolt vasárnapon másfél órát (pár perccel még ennél is több volt) vártunk 4 db sült halra, elhatároztam, hoyg oda se többet. Azóta állítólag javult a kiszolgálás, de én nem akarom kipróbálni. Azokért az árakért!
Ja, és amikor asztalt szerettünk volna, azt mondta a pincér: ahol üresedik hely, üljenek le, erőre megy! No, nem kell megijedni, ez nem a Standban volt, de itt is még minket néztek csodabogárnak, amikor kitátottam a számat...

nemisbéka írta...

Höh, a "kaja nagyon jó" kitétellel tudnék vitatkozni. Amikor fakanál barátnémmal ott ettünk, a leves üres és jellegtelen volt (mindkettő), a carbonara meg száraz, rántottás tészta. Amikor a pultnál a kis hölgy megkérdezte, hogy ízlett-e minden, és elmondtuk, hogy nem és miért nem, szemlátomást nem tetszett neki, hogy nem dicshimnuszokat zengtünk a helyről.

Zsuci írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Zsuci írta...

Na még egyszer... Az előzőt elrontottam.

Szóval a fogások eddig nálunk rendben voltak, a szerviz nem talált magára inkább.

sedith - ilyen étterem sajnos több van mint kellene. :-/

MGL írta...

Köszönöm, hogy írtál erről. Én garantálni tudom, hogy nem fogok ilyen helyre menni és lehet az étel akármilyen jó. Felháborítónak tartom ezt a hozzáállást, és én is lesz..tam volna h épp miért-végül is a forgatásból, vagy a vendégből élnek?????

MGL

Sajtkukac írta...

Érdekes, mikor mi voltunk, olyan gyors volt a kiszolgálás, hogy még a desszertbe bele sem kezdtem, már tolták is elém a kávét.... Lehet, hogy azért, mert fél3-kor estünk be? :-)
Amúgy én sem ájultam annyira el tőle - bár a főétel nagyon jó volt. Ha már ebédmenü, nekem a Flores és az Olimpia jött be leginkább

Zsuci írta...

MGL - szerintem ez a kérdés a Standban nem merült fel, így nem is tisztázták...

Sajtkukac - a Flores tuti hely, korábban írtam is róla. Nem volt profi tökély a kiszolgálás, de szerettem ott lenni. Aranyosak, kedvesek.

Garffyka írta...

A helyet nem ismerem, de a hozzállás - mármint a vendéglátósóké - valóban felháborító és kritikán aluli. És igen, az lett volna a minimum, hogy nem fizettetik ki veletek a vizet.
Ez van, ha olyanok vezetnek vendéglátó helyet, akikből hiányzik a kereskedelmi-vendéglátós-üzleti véna, magyarán szólva a jóízlés-házigazda érzés és józan paraszti ész.

andrea írta...

Simán így jártunk forgatás nélkül....