2009. október 3., szombat

Vegyes főzelék




Az ötlet Gabojszától ered, nincs ezen semmi ragoznivaló - még ha az ilyesmit egyesek bizonyos esetben el is sumákolják (nem szép dolog!).

Szerettem volna egy jobb megoldást főzelékkészítésre, mint a régi lisztes verzió és amit nála láttam, megtetszett. Bár elsőre furcsálltam a krémsajtos sűrítést, tényleg működik. És ugyan itt-ott készletre szabtam a leírást, a végeredmény nagyon finom!

Hozzávalók:
  • 2 nagy répa vagy 3 normál méret
  • 4-5 kisebb/közepes szem krumpli
  • 450 g fagyasztott zöldborsó (vagy persze friss, ha adott)
  • 3 dkg vaj
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 2 dl tejszín
  • 2-3 dl tej
  • 1 doboz natúr krémsajt (nekem most Filadelfia)
  • 1 csokor petrezselyem
  • só, bors
A hagymát lereszeltem és a vajon megpirítottam kicsit, majd hozzáadtam az egységnyire darabolt répát és a borsót is. 1-2 percig kevergettem majd ráöntöttem a tejszínt és a tejet is (tejből annyit h épp ellepje a zöldségeket a tejszín-tej keverék), forrásba hoztam, közben sóztam, borsoztam és fedő alatt pároltam. Amikor már kezdett megpuhulni a répa, beletettem a szintén felaprított krumpli darabokat is a lábasba - azért később, mert a krumpli hamarabb hajlamos meg- sőt szétfőni is.

Amikor a krumpli is szinte készre puhultnak tűnt, levettem a fedőt és jöhetett a finomra vágott petrezselyem is. Pár percig együtt rotyogtak lassan, végül belekapartam a sajtot a zöldséges keverékbe, s ahogy olvadt, úgy sűrűsödött be a főzelék.

Látványra olyan, mint egy lebutított francia saláta, de nálunk nagyon jól vizsgázott. Krémes, ízes, a sajt kifejezettem jól viselkedett ebben a környezetben. Nyoma sincs a régi menzás főzelék "élménynek".

Tamásnak egy kis majorannával ízesített csirkemell dukált mellé, én pedig szívesen kanalaztam magában, feltét és bármi nélkül.

2 megjegyzés:

gabojsza írta...

Ugye, milyen finom?
Tipp: bár nekem is kedvencem a Philadelphia krémsajt, de árban elég húzós, azt inkább cheesecake-hez használom. Főzelék sűrítésre tökéletesen megfelel az olcsóbb változat is, pld. a dobozos magyar (natúr), vagy a tömlős, bár az sokszor elég lágy állagú, de ugyanolyan jól sűrít:-)

Zsuci írta...

Igen, én is gondoltam rá, h ez így egy luxus főzelék típus. :-)

Ki fogom próbálni alsóhangon is. :-)