2009. november 18., szerda

Diós, csokis kevert süti




Az utóbbi időben fájdalmasan kevés időm van új receptek kipróbálására, sőt sajnos sokszor a rutin főzésre is alig jut időm. :-( Suli, fordítás, fordítás, tanulás... buszon, itthon, ahol érem. Elég fáradt vagyok.

Hasonló helyzetekre ideálisak a gyors, hipp-hopp összekeverem sütik. És ami persze egyáltalán nem elhanyagolható, nagyon finomak.

Ezzel a recepttel volt egy kis baki... a kis szakácskönyv fordítása, amiben találtam, nem sikerült a legjobban. 1-2-t a hozzávalók között felsorolt elemek közül elfelejtettek belevenni a programba, ergo nem volt egyértelmű, mikor mit. Persze annyi gyakorlat azért van már, hogy ügyesen megoldottam a helyzetet és így készült végül a hétvégi finomság (hogy legyen mit csipegetni a hosszú-hosszú szombati órák közben).

Hozzávalók (egy adaghoz, én 1,5-szerest készítettem, ami épp jó volt egy 20x30-as tepsihez)):
  • 12 dkg vaj + a kikenéshez
  • 23 dkg csokoládé (harmadolva használtam tej, ét és fehércsokit)
  • 12 dkg dió
  • 2 tojás
  • 12 dkg barna cukor (kevesebb is elég!, mondjuk 6-8 dkg)
  • 12 dkg sütőporos liszt
A tepsit kikentem egy kis vajjal és kevés lisztet hintettem bele.
A csokik kb. 1/3-át nagyon lassú tűzön felolvasztottam a vajjal, s míg ők elegyedtek, kimértem a többi hozzávalót.
Miután a vajas csokis massza kicsit hűlt, a sütőporos liszthez kevertem, majd hozzáadtam a cukrot (tényleg érdemes kevesebbet használni, mint amit a recept ír, kivéve ha nagyon édesszájú a közönség) és a tojásokat, s ezekből sűrű masszát kavarásztam.
Végül a durvára tört hazai dió és a kisebb-nagyobb csokidarabok kerültek a tésztába. Szinte túlnyomó többségben voltak a masszához képest, de így lett szuper a végeremény.
180 fokra előmelegített sütőbe toltam a tepsibe kanalazott sütikezdeményt és kb. 25-30 percet sütöttem (fogpiszkálóval ellenőrizve a kész állapotot).
Megjegyzem, mivel elég nagy csokimennyiség szükséges ehhez az édességhez, kiváló alkalom a háztartásban fellelhető maradék csokik felhasználására. Nálunk pl. került bele fehér csokipasztilla, 70%-os Lindt étcsoki, és Svájcból kapott ajándék tejcsokik is. Nagyszerűen megfértek együtt, édes hármas! :-)

Nincsenek megjegyzések: