2009. november 21., szombat

Fasítgolyók csicsókás körettel




Mostanában csak úgy megkívánok ételeket... olyan ételeket, amiket eddig nem igazán kedveltem. És persze amit az ember lánya megkíván... annak el is kell készülnie, mégpedig záros határidőn belül. :-)

Így adódott, hogy életemben először fasírtot gyártottam. Szép kis golyókat, hogy sok legyen a ropogós rész, ahogy én szeretem.

Nyers hús kóstolásban van még mit fejlődnöm, mert az csak úgy ímmel-ámmal, gyorsan történt, ezért egy kevés sót még elbírt volna a cucc, de ahogy nagymamám mondaná, sózni lehet, kivenni belőle nehezebb. :-)

A piacon pedig sikerült szereznem csicsókát, s bár a pucolása közben öregedtem pár évet, egész érdekes köret került belőle a tányérral.

Hozzávalók a fasírtgolyókhoz:

  • 70 dkg darált sertéscomb
  • fél fej apróra vágott vöröshagyma
  • 5-6 gerezd apróra vágott fokhagyma
  • 1 kk habanero chilli-s paprikaszósz vagy más csípős szósz
  • 1 kisebb csokor petrezselyem, aprítva
  • só, bors
  • 2 kisebb tojás
  • 2 zsömle vízbe áztatva (nekem most 1 zsömle és egy tk. bagett vége)

A húst egy nagyobb tálba tettem, majd hozzákevertem a jól kinyomkodott zsömlét, a tojásokat és az összes többi hozzávalót - s az egészet jól összemalackodtam. :-) Elég szűk a határvonal számomra, hogy az ilyen nyers húsban turkálás móka vagy gusztustalan tevékenység-e inkább?! Vagy a kettő együtt. :-)

Amikor a masszát késznek gondoltam, kis golyókat formáztam belőle és kenyérmorzsában megforgattam mindegyiket. Végül olajat hevítettem és szép lassan, hogy ne égjenek meg, kisütöttem az összeset. Azért kell lassan sütni, hogy ne csak a külseje süljön meg, a belseje se maradjon rózsaszín a golyóknak.

A köret egyébként nem lett túlbonyolítva, kb. fél kg csicsókát és 2 óriási szem krumplit megpucoltam és szép vékonyra szeleteltem. Egy tűzálló tálat kivajaztam, alulra jött egy réteg krumpli, sóztam, borsoztam. szerecsendiót reszeltem rá. Ezt követte egy réteg csicsóka, só, bors, reszelt grana padano, ismét csicsóka, só, bors, sajt és kevés tejszín (kb. 3 ek; maradék), nagyon vékonyra vágott vöröshagyma, a tetejére pedig még egy utolsó réteg krumpli, só, bors, szerecsendió és sajt, végül kevés tejet is öntöttem alá.

Alufólia alatt pároltam kb. 20 percet, majd a fólia nélkül készre sütöttem, pirítottam.

Nincsenek megjegyzések: