2009. november 1., vasárnap

Isteni tésztavacsora - tortiglioni sonkás, gombás rózsaszín szószban




Gyorsan összedobható vacsi hazaesős estékre - hmmmmmmmmmmmmmmm és nagyon finom!!! Imádtuk!

Az alapötlet a kedvenc olasz tésztám ihletése... a Fratelliben és a Da Lello-ban is imádom a tejszín-sonka-gomba-paradicsom láncra felfűzött spagettit. Ugyan itt most nem spagettit főztem ki hozzá, de az ízélmény isteni volt! A kedvenc tésztaszószom.

Hozzávalók 2-3 főre:
  • 2 salotta hagyma vékonyra szeletelve
  • 1 ek olívaolaj
  • 7-8 kisebb fej csiperkegomba szeletelve
  • 4 nagyobb szelet sonka (prágai vagy sült sonka) - kb. 12 dkg - vékonyra csíkozva
  • 3,5 dl sűrített paradicsom (nekem most passzírozott volt a neve, de sztem az kb ugyanaz)
  • 2,5 dl tejszín
  • 4 nagy gerezd fokhagyma picire aprítva
  • só, bors
  • 1 kk bazsalikom, fél kk oregano
  • fél doboz tortiglioni (Barilla)
Ha minden össze van aprítva, a szósz elkészítése max addig tart, mint hogy felforr a víz és kifő a tészta.

A hagymát az olíván átforgattam pár percig, majd hozzáadtam a gombaszeleteket, enyhén sózva és borsozva. 3-4 percig így pároltam a gombát a saját levében, amit kieresztett.
Aztán hozzáadtam a fokhagyma felét, a paradicsomot és a tejszínt, összemelegítettem, s ekkor jöttek a sonkacsíkok.

Az egész gyönyörű rózsaszín szószt újra lassú, meg-megbuggyanó forrásba hoztam, fűszereztem a bazsalikommal, oreganoval, kis sóval és még borssal saját ízlésünk szerint, majd további kb. 8-10 percig lassan főztem, hogy kellően besűrűsödjön.

Amikor a tészta megfőtt, akkor kevertem a szószba a maradék fokhagymát, hogy frissen bolondítsa tovább az ízeket. Leöntöttem a kis csövecskékről a vizet és összekevertem az egészet a meseszínű, sonkás-gombás cuccal, majd pár percig pihenni hagytam a tálalás előtt.

Fájdalom, de épp nem volt itthon parmezán, belesütöttem a szuper mandulás, parmezános kekszbe. Azért így is ment a lamentálás, hogy 10-ből 9 vagy 10 tán 10 pontot ítél-e a bíróúr a fogásnak. :-)

Nincsenek megjegyzések: