2009. november 3., kedd

Leveles pizza, vagy mi...




Sokszor láttam már hasonló ötletet és mindig fel is figyeltem rá, de a kipróbálás egészen idáig váratott magára. Utólag azt kell mondanom, a fenébe! Ezt már sokszor meg kellett volna sütnöm, ezer verzióban.

Elképesztően hálás fogás... nagyon gyorsan elkészíthető és ehhez képest meg pláne irtó finom. Teljesen belelkesültem. :-)

Hozzávalók 2-3 személyre, éhségtől függően:
  • 1 rúd Tante Fanny friss leveles tészta
  • paradicsompüré
  • 3 nagy szelet sonka (sült sonka vagy prágai pl.)
  • 3-4 fej gomba (csiperke)
  • 1 kisebb fej paradicsom
  • 1 salotta hagyma
  • só, bors, bazsalikom
A tésztát sütőpapírral letakart sütőlapra terítettem és megkentem a paradicsompürével. Azért is nem írtam mennyiséget, mert ki hogyan szereti, de kb. 1,5 dl-t használtam a tésztára; majd enyhén meg is sózta és borsoztam.

A piros rétegre sonkadarabokat szaggattam, csak ahogy sikerült, majd rászeleteltem a gombákat, vékonyan a salottát és a paradicsom húsos részét. Végül megfröcsköltem az egészet olívával, kicsit megint sóztam és rádobáltam némi sajtot - de csak imitt-amott, nem sajtos bevonatot akartam képezni.

180 fokra előmelegített sütőbe toltam és kb. 15-20 percig sütöttem, amíg a tészta láthatóan kezdett pironkodni.

Húúúúúúúúúúúúúúú de jóóóóóóóóóóóóóóóó! :-) És máris legalább 3 másik variáció van a fejemben.

Nincsenek megjegyzések: