2009. november 1., vasárnap

Málnás süti




Ma Tamás szüleinél ebédeltünk, és gondoltam, biztos örülnek majd, ha egy tál sütivel állítok be hozzájuk. Nos örültek. :-) És úgy tűnt, ez a süti nekik is legalább annyira ízlik, mint nekem.

Egy korábbi receptet használtam fel, csak 1-2 dolgot módosítottam, nem nagy cucc. Mégis kicsit más lett, a savanykás ízű málna pedig olyan harmóniát alkotott az édes, puha, omlós tésztával, hogy jaj!, elvesztem.

Hozzávalók:
  • 20 dkg liszt + 1 tk sütőpor
  • 3 nagy vagy 4 kicsi tojás
  • 1 tk vaníliakivonat
  • 15 dkg kristálycukor
  • 15 dkg barnacukor
  • 25 dkg vaj + a forma kenéséhez
  • 5 dkg darált + 1 nagy marék szeletelt mandula
  • csipet só
  • 450 g fagyasztott málna (de ez nem szentírás, 550 g is lehetne, kb. fél kg gyümölcs kell, ha lehet, kicsit levesebb)
A vajat lassan felolvasztom, közben a tepsit (20x30as pl. jó, én most kicsit nagyobbat használtam, ezért nem lett magas a sütim) kivajaztam és liszteztem.

Ha a vaj felolvadt és hűlt pár percet, hozzáadtam a cukrot, majd a vaníliát (fél rúd magja is szuper hozzá), a csipet sót és a tojásokat, és minden résznél homogén masszát kevertem belőlük egy tálban.

Ezután részletekben jött a mandula és a liszt is, minden fázisnál szépen kikeverve, ne maradjon csomó sehol.

Ezután már csak annyi dolgom maradt, hogy a masszát a tepsibe simítottam, ráhalmoztam a gyümölcsöt és meghintettem a szeletelt mandulával, végül a 180 fokos sütőbe toltam. 40 perc sütést ír az eredeti recept, majd alufólia alatt még 20 percet, de mivel most nagyobb tepsivel dolgoztam, ezek az idők kb 10-10 perccel lerövidültek.
Amikor szépen barnulni kezdett a tésztám, lefedtem a fóliával és kb. 10 percet adtam még neki. Persze a kész állapotot a fogpiszkáló próba segített kihirdetni.

Nagyon bejött nekem az a cukormegosztás és a málna íze is igen jól passzolt a tésztához. Nyami!

Nincsenek megjegyzések: