2009. november 23., hétfő

Zabpelyhes sütikeksz




Ízbolygótól a recept alap, csak az itthon meglévő készleteket és ízlést vettem alapul hozzá. Igazán nagyon jó ötlet és laktató reggeli lesz holnap egy nagy pohár hideg tejjel.

Azért írtam hogy sütikeksz, mert nekem a keksz szó valaki szárazabbat, valami ropogósat takar. Ebben az esetben azonban egy keksz formájú puha sütiről van szó, ami gazdag rostban, egészséges, laktató és szuperkönnyű elkészíteni.

Hozzávalók:
  • 15 dkg zabpehely
  • 15 dkg aszalt gyümölcs - én most fügét és nagyméretű mazsolákat használtam
  • 25 dkg vaj
  • 5 dkg darált dió
  • 10 dkg darált keksz
  • 3 tojás
  • 2 nagy evőkanál méz
  • 1 citrom és 1 narancs héja
  • 1 tk. sütőpor
  • 1/3 szerecsendió reszelve
  • 1 kk fahéj


A zabpelyhet egy nagyobb serpenyőben átforgattam a tűzhelyen, majd hozzákevertem az olvasztott vajat és szépen egymásután a többi alkatrészt is. Igyekeztem jól elkeverni de közben nem összetörni a pelyheket.

A sütőt 180 fokra melegítettem elő és a masszából korongokat formáztam egy sütőpapíros sütőlapra. Szép nagy tallérok kerekedtek belőle, kb. 15-20 perc alatt szépen meg is sültek. A lakásban pedig terjengett a karácsonyi illat, amolyan otthon illat, amit csak egy süti kreálhat.

Nincsenek megjegyzések: