2009. december 19., szombat

Aszalt szilvás, mandarinos kacsa




Ma volt az első olyan szombatom jó ideje, hogy nem kellett suliba mennem, és mihaszna módon most egyéb tennivalóimmal sem haladtam. Voltam viszont hentesnél, bevásárolni, csomagoltam ajándékokat, és főztem!

Szép kacsacombokat kaptam a hentes bácsitól, és szerettem volna valami újat, amit nem szoktam. Márpedig ha valami nem jellemző rám, akkor az a hús-gyümölcs párosítás. Ennek ellenére azonban elmondhatom, ez bizony bitang jól sikerült!

Hozzávalók:
  • 4 kacsacomb
  • 15-16 szem aszalt szilva
  • 2 mandarin
  • 5-6 gerezd fokhagyma
  • só, bors, olívaolaj
Sok tennivalóm nem akadt a vacsorával, hálás darab, csak megmostam a húst, besóztam, borsoztam és bőrrel lefelé egy tepsibe pakoltam.
Ráfacsartam a combokra a mandarinok levét és rájuk/melléjük pakoltam a negyedeket, plusz a szilvákat és fokhagymagerezdeket is.
A tepsire alufóliát borítottam és az egészet a sütőbe toltam, amit 180 fokra kapcsoltam és együtt hagytam felmelegedni a hússal.
Hosszú sütés következett, először kb. 50 perc múlva néztem a sütő felé, amikor megfordítottam a húsokat és visszafedtem fóliával a tepsit. Betoltam megint a sütőbe, és újabb 40 percet adtam neki, majd levettem a fóliát és plusz kb. 10 perc alatt megpirítottam kicsit a bőrt a combokon.

Ez a kb. 10 perc bőven elég volt arra, hogy összedobjam a köretet is, amihez meghámoztam 3 szép édeskés almát és felkockáztam, majd 1 mandarin levével, 1 kiskanál mézzel és kevés fahéjjal, aztán pedig kb. 4 cl jó konyakkal pároltam meg.

Az omlós puhára sült kacsa, a szilva, az almás köret, a citrusos háttéríz annyira jól összedolgoztak, hogy teljesen lelkes vagyok a további próbálkozásokkal kapcsolatban hús + gyümölcs vonalon.

Egy igazi rendhagyó fogás, könnyű, friss körettel és ünnepváró ízekkel, sőt mi több, a lakásban terjengő ünnepi illatokkal!

5 megjegyzés:

Eszti írta...

A recept nagyon jó, elkészítettem. Köszi a tippet.
Eszti

Zsuci írta...

Nagyon örülök, hogy nálad is bevált! :-)

Névtelen írta...

Tavaly bukkantam rá először a receptedre és annyira bejött mindenkinek, hogy idén Karácsonykor is kacsa lesz az asztalon. :)
Kellemes és békés Karácsonyt!
Eszter

Zsuci írta...

Nagyon örülök, hogy ötletet adhattam a karácsonyi menühöz! Békés, boldog Karácsonyt kívánok Neked és családodnak! :-)

Névtelen írta...

Nálunk is sikert aratott, köszi a receptet! És nagyon klassz, hogy nem kell előtte napokig pácolni a kacsát, illetve folyamatosan mellette állni. :-)