2009. december 14., hétfő

Créme Brulée - és a hír: élek még!

Már alig bírtam magammal az utóbbi napokban, de le kellett győznöm a főzés utáni vágyat, rengeteg volt a munka, tanulnivaló, miegymás. Jó esetben is csak rutinkaják kerültek az asztalra, nem volt azokon mit ragozni.

Viszont időközben elmúlt egy szülinap, és az egyik ajándék eeeeeeeegy.... dobpergés, dobpergés... szuperjó karamellizáló pisztoly volt. Jellemerősítő várakozás előzte meg a használatot, de megérte, tegnap elkészült életem első créme brulée-je.


Ezer a recept a neten, az előzetes pozitív tapasztalatok alapján Ízbolygó verzióját próbáltam ki (kiküszöbölve a kis elírást a hozzávalóknál). Az eredmény finom lett, sikerként elkönyvelt, bár nem pont ez az állag rémlik nekem a spanyol és mallorca-i utazásokról. Ott egy kicsit hígabb volt a vaníliakrém.

De most már a próbálkozások lehetősége határtalan, valószínűleg más recepteket is próbára teszek majd, hátha eltalálom az emlék-állagot; ez a mostani pedig megy a jól működők közé. :-)

Már csak a pisztoly helyes használatát kell megtanulnom, hogy a legszebb végeredményt érhessem el. A képen az első nekifutás virít, ami szerintem nem is olyan rossz, hisz a látszat ellenére evés közben kiderült, összefüggő az a páncél, csak ilyen kis pöttyös a képe.


Hozzávalók:
  • 2,5 dl tejszín
  • 5 dkg porcukor
  • 4 tojás sárgája
  • 1 tk vaníliaaroma
  • barnacukor a karamellpáncélhoz

Végtelenül egyszerű a dolog, egészen gyorsan összedobható, ha nem számítjuk a hűtőben pihentetés idejét, de emiatt pont megfelelő egy előre elkészíthető desszert szerepére.

A tejszínt a vaníliával forrásba hoztam, de csak szép lassan és éppenhogy. Közben kikevertem a porcukrot és a tojássárgákat, majd erre a szépen kivilágosodott kavarékra öntöttem rá a felhevített tejszínt. Közben folyamatosan kevergettem, hogy szépen elegyedjenek.

Az egészet visszaöntöttem a kis lábosba, és alacsony fokozaton, folyamatosan kevergetve besűrítettem a krémet. Vigyáztam, ne kezdjen forrni a sűrűsödő alap, nehogy kicsapódjon a tojássárgája.

Amikor szépen elérte a kívánt állagot, kis szufléformákba osztottam szét a keveréket és egy magas falú tepsibe pakoltam, amibe a formák feléig forró vizet öntöttem.

150 fokra előmelegített sütőbe toltam az egészet és 25 percig gőzöltem, sütöttem. Végül szobahőmérsékletűre hűtöttem és berámoltam a hűtőbe 3-4 órára (legalább!).

Aztán már evés előtt csak egy finom réteg barnacukor került a szép sárga krémekre, amit a szuper pisztolyommal karamellizáltam.

A siker garantált! Nyamiii!

Nincsenek megjegyzések: