2009. december 20., vasárnap

Csülök pékné módra




Vasárnapra be volt tervezve ez az étel, szombaton a hentes frissen bontotta nekem csülköt és gyorsan neki is estem a dolognak, mert nem megy ám ez hipp-hopp. Pláne nem abban a verzióban, ahogyan nálam alakult. Viszont! Belefér a napba egy jó kis szánkózás, ha ügyesek vagyunk. :-)

Ugyanis még reggel el akartunk menni szánkózni, de olyan szélvihar volt, hogy nem mertünk elindulni. Délelőtt nekiláttam a csülök előkészítésének, de közben hétágra kisütött a nap. Na ilyenkor mi van!?

Végül az lett, hogy forrástól számított 1 órát főztem a csülköt 5-6 gerezd fokhagymával és 4-5 babérlevéllel, majd szép nagy darabokra vágtam kb. 1 kg krumplit és felkarikáztam 4 fej vöröshagymát. Ezeket sóztam, borsoztam, kevéske kacsazsírt dobáltam rá, és közéültettem 3 kisebb fej fokhagymát is, végül a csülköt ültettem erre az ágyra, szintén jól megsózva, beborsozva.

2 merőkanál főzőlevet mertem alá, majd alufóliával letakartam a tepsit, és 135 fokos sütőbe toltam, aztán vettük a sapkáinkat és elhúztunk szánkózni. Amikor 3 óra múlva hazaértünk, olyan illatok fogadtak belépéskor, hogy összefolyt a nyál a szánkban. A csülök omlós volt, puhára sült, párolódott, a krumpli minden ízt magába szívott és jó volt ránézni a szinte kész eredményre.

Már csak annyi dolgom volt, hogy 1,5-2 dl sörből és 2 tk. mézből locsolólevet keverjek és grill alatt pirítsam a csülök bőrét kb. 10-15 percig, közben pedig a sörös lével kenegessem, locsolgassam. Plusz eközben még egy gyors uborkasaláta is összejött.

A végeremény magáért beszélt, olyan csöndben ettünk végig, hogy a nemlétező legyeket is meghallhattuk volna. Tamás csak hümmögni tudott még utána is, egészen estig emlegette, hogy ejj de jó volt ez; még ilyen jót! :-)

Szóval tény, hogy nem egy 20 perc alatt összedobható étel, a kalóriákról nem is beszélve, de ha okosan alakítjuk az időnket és a sütést, programot is szervezhetünk, s közben a tepsiben omlósra sül az ebédünk. Tetszetős koncepció! :-)

A hozzávalók még egyszer:

  • 1 szép nyers csülök
  • 4-5 babérlevél
  • 5-6 gerezd + 3 fej fokhagyma
  • 1 kg rózsaszín krumpli
  • 4 fej vöröshagyma
  • 1,5-2 dl sör
  • 2 tk méz
  • só, bors, kevés kacsazsír

Nincsenek megjegyzések: