2009. december 29., kedd

Malackaraj, tökélyre sütve majd elszúrva

Nem szégyen az, ha az ember elront valamit, legalább tanul belőle. Így jártam én a tegnapi vacsorával... :-( Nem lett azért ehetetlen, az íze kifejezetten finom volt, de sajnos kiszáradt a karaj. Na de nem szaladok ennyire előre.



Szóval úgy indult, hogy az egész, bőrös karajt megmostam és egy papírtörlővel leitattam róla a vizet. Alaposan besóztam és beborsoztam minden oldalát, majd kb. 1-2 percig sütöttem egy serpenyőben, amiben kevés kacsazsírt hevítettem ehhez. Így gondoskodtam a hús nedveinek megtartásáról, első pont pipa.

A sütőt bemelegítettem 150 fokra, a karajt pedig minden oldalán megszórtam kakukkfűvel, majd egy tepsibe tettem, kevés plusz kacsazsír, 2 fej fokhagyma, 1 nagy fej felaprított lilahagyma és két paradicsom társaságában. Kb. 1 dl vizet is öntöttem alá, és egy kevés sóval is újra meghintettem, majd alufóliával letakartam az egészet és betoltam a sütőbe. Lassú sütés és ízek előkészítve, második pont pipa.

A húst kb. 1,5 órán át sütöttem 150 fokon, és amikor ez letelt, az állaga egyszerűen zseniális volt. Nem is gondoltam volna, hogy ilyen puha, omlós, szaftos húst sikerül sütnöm. Tényleg, nagyszerű volt.

Aztán elrontottam. :-(

Mivel bőrös húsom volt, szerettem volna, ha a bőr ropog, mert az úgy finom. Ezért levettem a húsról a fóliát és erős grill alatt pirítottam - sajnos kb. 15 percig, mert a bőr nagyon lassan pirongott csak. És ezalatt a 15 perc alatt mindent elrontottam, ami addig olyan jól sikerült. :-(
A karaj kiszáradt, szinte minden szaftossága odalett. A vacsoránál csak a krumplipüré és a mellé evett paradicsom és hagymák mentették meg.

Mellette szólt viszont, hogy az íze remekül sikerült. A kakukkfű és az enyhe paradicsomos, hagymás íz nagyon jól dolgozott együtt.

Szóval összességében sikert nem könyvelhettem el, de tanulságot annál inkább. És legközelebb már tudom, hogyan lesz szuper a húsom.

A maradékot egyébként okosan használtam fel, nagyon finom húskrém lett belőle reggelire. Kevés vajjal és a hússal, maradék hagymával, pecsenyelével.


4 megjegyzés:

Bombadil Toma írta...

a bőrős karaj sütése tényleg nem egyszerű dolog, én is sokat variáltam mire úgy sikerült ahogy szerettem volna. szerintem nem kell az alufólia.
én 180-190 fokon egy órán át sütöm, majd maghőmérővel megnézem és mikor eléri 75 fokot, kész. érdemes még megkötözni formára, hogy az alakja hengeres legyen és ne lapuljon el, mert így könnyebb egyenletesre sütni...:)

Garffyka írta...

Zsuci, így lesz az ember lányából profi :) Ugye lesz VKF! post a maradék karajból kevert húskrémből?

Nina's Recipes írta...

May all your dreams come true and may you be blessed with all the best things in life!
Happy New Year 2010! XO

Zsuci írta...

BT - ez az összekötözés bennem is felmerült, mint következő próbaelem; viszont bevallom, utálom annyira a sütőt pucolni, hogy aggódjak a fólia nélkül sütés miatt. :-/

Garffy - VKF!? Ööö... mikor, mi, hogyan, részletek nálad? Nem igazán vettem részt ebben eddig, de miért is ne?! :-)

Nina - all the best to you as well! A lucky, happy and advantageous new year! :-)