2009. december 2., szerda

Reggeli melegszendvics olaszos hangulatban

Múlt vasárnap készült ez az isteni reggeli, kényeztetve a szemet, az orrot és az ízlelőbimbókat is. Egy ilyen délelőtti fogás után hajlamos vagyok azt érezni, enyém a világ! :-)

Hozzávalók (most 8 szeletkéhez):
  • egy teljes kiőrlésű bagett kb. 2/3-a
  • 1 ek kacsazsír
  • fél fej lilahagyma
  • 2 paradicsom
  • fél kk. bazsalikom
  • só, bors
  • kb. 5-6 dkg grana padano
  • igény szerinti mennyiségben pármai sonka (kb. 2-3 szelet fejenként)

A bagettet feldaraboltam és feleztem, majd lehasaltatva először átmelegítetettem a keményebb felüket.

Közben a kacsazsírt felhevítettem, az apróra vágott lilahagymát megforgattam rajta és hozzáadtam a szintén felaprózott paradicsomot és a fűszereket. Az egészet lassan rotyogtattam pár percig, míg be nem sűrűsödött (persze a darabok nem tűnjenek el belőle!).

A paradicsomos szószt a bagettekre halmoztam, jó adag sajtot reszeltem reszeltem mindegyikre. Egy sütőlapra sorakoztattam a mini szendvicseket és jól befűtött grill alá toltam pár percre.

Amikor szépen rápirult a sajt, kipakoltam a sonka ölére mindet és jóízűen befalatoztuk. Elképesztő ízeket kölcsönzött az egésznek az a kevéske kacsazsír. Tudom, nem bruschetta, nem olasz reggeli, de a leheletnyi bazsalikom és a sajt, a sonka megadta az illúziót. Tamás szerint 10/10-es!

Korog a gyomrom, ha rágondolok!

2 megjegyzés:

Nelli írta...

Szia Zsuci!

Az én gyomrom is korog :) Ez nagyon jó ötlet, majd kipróbálom, köszi!

Szeretnélek meghívni egy szavazásra, de nem akarom kommentben belinkelni (az kicsit spam-es lenne). Ha írsz egy emailt a címemre, akkor megírom a részleteket. Köszönöm!

Nelli

Nelli írta...

Szia!

Köszi, hogy írtál! Elküldtem az emailt! Ha véletlen nem kaptad meg, akkor a spam-ek között lehet, már előfordult ilyen. A részleteket megtalálod a blogomon is!

Köszi!