2010. január 10., vasárnap

Créme brulée vs.2




Az utóbbi hetekben, beleértve ebbe az ünnepeket is, teljesen rá vagyok kattanva a tejbegrízre. Bármikor enném. De egy idő után már unalmas a sima verzió, bele kellett hát csempészni valamibe. Úgy gondoltam, a créme brulée kiváló befogadója lesz a grízes állagnak, hisz a gríz puddingot is imádom. Nem tévedtem!

Nemrégiben felkerült ide már egy brulée recept, most azonban kicsit változtattam az arányokon.

Hozzávalók 6 adaghoz:
6 dl tejszín
10 dkg porcukor
6 tojás sárgája
2 tk. vanília aroma
2 ek búzadara
barnacukor a páncélhoz

Hideg vízzel kiöblített kis lábasban, lassú tűzön forráspontig melegítettem a tejszínt és a vaníliát (egy csipetke só is került bele), közben pedig szétválasztottam a tojásokat, a fehérjék a fagyasztóba kerültek, a sárgákat pedig szép habosra kevertem a cukorral.

Amikor a tejszín épp kezdett forrni, levettem a tűzről, és szép lassan a kikevert tojáshoz elegyítettem; aztán az egészet visszaöntöttem a lábasba és lassú tűzön, vigyázva, hogy ne forrjon fel, a grízzel dúsítva besűrítettem a krémet.

Aztán a formákba kanalaztam, amiket egy tepsibe pakoltam és felöntöttem a formák feléig forró vízzel. Így toltam az egészet 150 fokos sütőbe és gőzfürdőztettem 25 percig.

Eztán már csak hagynom kellett kihűlni az édességeket, fóliával letakarva hűtőben pihentetni pár órát, majd a vacsora látványosságaként karamelizálni a cukorréteget, és bezsebelni az elismeréseket.

A gríz nagyot dobott a krém állagán és kiváló eredményt hozott! Állagra, sűrűségre így kb. ugyanaz lett, mint az előző volt, további "folyósítással" fogok kísérletezni (pl. még egy tojássárga elhagyásával), mert nekem úgy lenne autentik. :-)

Nincsenek megjegyzések: