2010. január 13., szerda

Könnyű céklás vacsora, vagy egy finom köret

Kellett valami finom vacsira, valami könnyű, valami életre bátorító, tegnap ugyanis gyalog kellett megtennem oda-vissza az otthon-munkahely távot, ami 1-1 órát vett igénybe. Innen is csókoltatok minden "kedves" BKV-st és kívánom a "legjobbakat"!

Dupla funkciót töltött be, nekem vacsoraként, Tamásnak a vacsora köreteként szolgált.

Szeretek variálni a köreteken egyébként, még ha a ház ura nem is lelkesedik e passziómért... neki a krumpli és a rizs jelenti A köretet, a többit max. kiegészítésként lehet használni. Nem egy könnyen meggyőzhető alkat. :-/

Hozzávalók:
  • 2 közepes fej cékla
  • 1 nagyobb vagy 2 kisebb répa
  • 2-3 közepes krumpli
  • olívaolaj
  • só, bors
    ízlés szerint sajt, nálam cheddar és kék sajt

A zöldségeket megpucoltam és felszeleteltem, egy tepsit kicsit megkentem olívával, majd a szeleteket belerétegeztem:

Aztán 1-2 evőkanál olívaolajat csurgattam még rá, sóztam, borsoztam, majd fóliával letakarva 180 fokos sütőben sütöttem kb. 40 percig. Utána levettem a fóliát és visszatoltam a tepsit, hogy tovább süljön, piruljon minden. Kb. 20 percet töltöttek még bent, ennek úgy a felénél az adag egyik felére cheddar-t, a másikra pedig kék sajtot potyogtattam.

A végén így nézett ki a tányérom, ami nagyon hamar ki is ürült nagy hümmögések közepette:

Nincsenek megjegyzések: