2010. január 1., péntek

Olaszos tészta pancetta-val




Még 30-án készült ez a nagyon gyors vacsora, kis elérhető luxussal díszítve fel az év végét. Igazi olaszos ízek, nagyszerű alapanyag, más nem is kell. És az egész 15 perc alatt asztalra is került, előkészítéssel együtt.

Hozzávalók:
  • 25 dkg tészta
  • 6 (nem hajszálvékony) szelet pancetta
  • 1 nagy vagy 2 kisebb salotta hagyma
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 5-6 szem koktélparadicsom
  • 2 dl tejszín
  • bors
  • 5-6 levél friss bazsalikom
  • pecorino sajt
Feltettem forrni a tésztavizet, s közben előkészítettem a hozzávalókat, felszeleteltem a hagymát és fokhagymát, felcsíkoztam a pancetta-t, meghámoztam a paradicsomokat.
Amikor a víz felforrt, a szalonnát egy serpenyőben pirítani kezdtem, majd félúton hozzádobtam a salottát és együtt pirítottam őket, míg a hagyma kicsit megadta magát.

Ezután beledobtam a serpenyőbe a fokhagymát, párszor átforgattam együtt, majd jött a bazsalikom, a felaprított paradicsom, az egészet megborsoztam s összerotyogtattam. Amikor a tészta megfőtt, leöntöttem róla a vizet, majd a szószhoz kevertem a tejszínt, amivel még 1-2 perc alatt összefőztem, végül belekevertem a tésztát.

Gyorsan asztalhoz ültünk, pecorino-t reszeltünk az illatozó vacsorára és naaaaaaaaaagyon elégedetten megvacsoráztunk. 15-16 perc, nem több. Zseniális!

2 megjegyzés:

Nelli írta...

Húúú, ez nagyon jó és gyors is (fontos szempont)! Ki fogom próbálni, köszi :) Boldog új évet!

Zsuci írta...

Köszönöm szépen és neked is minden jót az új évre! Sok finomságot az asztalodra! :-)