2010. január 6., szerda

Rakott krumpli kis csavarral

Rakott krumplit készíteni mindenkit tud. Talán az első ételek egyike volt, amivel anno önállóan megpróbálkoztam. Nem lehet nagyon elrontani, tehát jóbarát. Viszont kevés variációval találkozhatunk a mindennapok során. Él a darált húsos menza forma, illetve a házias, kolbászos.

Nekem más töltelékek a kedvencek, de mivel a hús alapkövetelmény nálunk, a tepsi egyik vége ilyen, másik vége olyan csellel készítem. Ma este is ez történt, házi füstöltkolbászos és rókagombás részek ültek egymás mellé, egy kis édesburgonyával csavarva a megszokott ízvilágon. Panaszt nem hallottam.



Hozzávalók:
  • jó másfél kg rózsaszín krumpli
  • 1 nagy édesburgonya
  • 1 tisztességes szál füstölt kolbász
  • 'amennyi van, annyi van' rókagomba - erről bővebben mindjárt
  • 500 g tejföl
  • 7 tojás
  • só, kacsazsír
Szóval a rókagomba. A fagyasztómban lapulnak néha Jolly Joker-ek, mint például egy-egy lesütött, lefagyasztott vargánya vagy épp rókagomba, mikor mit szednek és mentenek meg nekem anyukámék. Szóval most kész állapotban volt kb. 10-12 dkg-nyi, vajon, petrezselyemmel lepirított rókagomba, ezt használtam fel.
Tudom, szentségtörésként is értékelhetjük a vargánya és a rókagomba ilyen felhasználását, de hát ha ennyire szeretem?! És nálunk tényleg nem sok ezer forintért szerzik be ezeket, hanem kimennek az erdőbe és kis szerencsével találnak.

Szóval a krumplikat megpucoltam és felszeleteltem kb. 4-5 mm vastagságúra, és sós vízben szinte készre főztem.
Közben felmelegítettem a gombát, illetve kevés kacsazsírral megsegítve átforgattam, átmelegítettem, pirítottam a felkarikázott kolbászt. Ja és persze megfőztem a tojásokat, keményre, hogy szeletelni tudjuk majd.

Egy nagyobb tepsi aljába rétegeztem a krumpli felét, erre pakoltam a tojáskarikákat, és 2/3 - 1/3 arányban ráterítettem a kolbászt, illetve a gombát. A tejföl felét rákanalaztam, hogy nagyjából mindenhova jusson, nem sajnáltam, azt nem szabad.
Jött végül a maradék krumpliféle, néhány karika maradék tojás, a másik adag tejföl és a kolbász kisült, szép piros zsírja koronázta a képet.

190 fokos sütőbe toltam és kb. 25-30 percig sütöttem, néha rápillantva türelmetlenül.

Irtó jól működött benne az édeskrumpli, Tamás is nagyon dícsérte; azt hiszem, ha lesz rá lehetőségem, ezentúl így csinálom. Rakott krumpli rulez - irregulár! :-)

2 megjegyzés:

Chef Viki írta...

A mindenit, de jóféle csavar!

Édesburgonya és gomba bele... Kiiiiiiiirály!

Zsuci írta...

Érdemes tenni vele egy próbát, nagyon ott van az íze! :-)