2010. január 19., kedd

Töltött túrós pogácsák


Előre is elnézés a szörnyű fotókért, mivel vendégségbe készült a pogi, otthon a nagy készülődésben elfelejtettem lefotózni. Maradt hát a telefonos megoldás, csak úgy sebtiben, ahogy épp sikerült.



Olyan régóta készültem megsütni, kb. mióta Ízbolygót olvasom. Mégis csak most került rá sor. Én egy kicsit még csavartam a dolgon, töltelékkel gazdagítottam a falatokat és szerintem kifejezettem jó ötlet volt.

Az alaprecepten nem változtattam, így a hozzávalók:
  • 60 dkg liszt
  • 50 dkg félzsíros túró
  • 40 dkg puha vaj
  • 2 tojás
  • 1 tojás a kenéshez, tejföllel kikeverve
  • 3 dkg élesztő + kb. 05,-1 dl tej
  • 3 dkg só
Először a lisztet és a túrót dolgoztam nagyjából össze, majd hozzáadtam 2 tojás, aztán a vajat és jól összetapicskoltam őket. Közben a tejet meglangyosítottam és hagytam kicsit éledni benne az élesztőt, s ezzel, valamint a sóval is összedolgoztam a tésztát.
Fóliával letakartam és kb. fél órára a hűtőbe tettem a ragacsot, mert inkább látszott annak, mint valamirevaló tésztának.

Ennek ellenére amikor kivettem, jól alá- és ráliszteztem, nagyon könnyen lehetett nyújtani. Jó ujjnyira kinyújtottam, a felét megkentem a tejfölös tojással és kettéhajtottam. Aztán a tészta széleit is felhajtottam, majd az egész kupacot megfordítottam, hogy a hajtogatott része legyen alul.

Végül jó ujjnyira nyújtottam és kis formával kiszaggattam a pogácsahadsereget. Sütőpapíros sütőlapra pakoltam őket, lekentem a tejfölös tojással és 200 fokos sütőben szép aranybarnára sütöttem - kb. 16-18 perc.

A töltelékhez összekevertem 2 nagyobb, natúr macis sajtot, de bármilyen natúr krémsajt tuti, hozzáadtam kb. 6-7 dkg érett kéksajtot és egy nagy evőkanál tejfölt. Addig törtem, kavartam, míg valami masszaszerű nem lett belőle, amit aztán a kihűlt, félbeszelt pogácsákba kenegettem.

Nincsenek megjegyzések: