2010. február 10., szerda

Banánkenyér




Korábban több blogon és magazinban is láttam a banánkenyér receptjét, el is határoztam többször, hogy ha lesz itthon múló banán, majd bevetem. De a banán nálunk általában elfogy. Tamás előszeretettel eszi - reggeli helyett pl. :-)

Ma reggel korán felkeltem, hogy ebben a formában legyen a banán a reggelije. Összekevertem a sütit és míg a sütőben éledezett, elintéztem a reggeli rutint.

Hozzávalók:
  • 10-12 dkg (sütemény)liszt - a banánok méretétől függően
  • 2 közepes/nagy, érett banán
  • 5 dkg dió összetörve
  • 2-3 dkg diónugát (elhagyható)
  • 5-6 ek méz
  • 1 kk sütőpor
  • fél kk szódabikarbóna
  • 2 tojás
  • fél citrom leve
  • kb. fél dl olaj
A lisztet összekevertem a sütőporral és a szódabikarbónával és félretettem.

A banánt összetörtem nagyjából egy villával, ráfacsartam a citrom levét, hozzáadtam a diót, nugátot, mézet és a 2 tojást, majd az egészet összekevertem, végül az olajat is vegyítettem a masszával.

A mézet érdemes édesszájúság szerint adagolni. És persze figyelembe véve, h mézből nincs csapott kanál például. :-)

Egy sütőpapírral bélelt őzgerinc formában sütöttem meg, 180 fokra előmelegített sütőben, kb. 50-55 perc alatt - persze itt is a fogpiszkáló teszt a súgó.

A maradék kolléganőimnek tette kicsit édesebbé a reggelt - gyorsan elkopott a süti az asztalról.

Nincsenek megjegyzések: