2010. február 22., hétfő

Csíkos áfonyás süti és a türelmetlenség ára




Szinte ideillő a jól ismert mondat: ronda és finom! :-) Az a csoki viszont direkt volt ronda - itt pedig a türelmetlenség volt a ludas. Vagyis én. :-/ Mindenesetre egy olyan kekszet találtam, amit még sokszor meg fogok sütni, mert irtó finom és könnyen elkészíthető. Gyorsan el is kopott a dobozból. Az ötlet az előző recepttel együtt kicsi Vú-tól vándorolt ide.

Hozzávalók:
  • 12,5 dkg vaj
  • 7,5 dkg porcukor
  • fél zacskó vaníliás cukor vagy 1 kk vanília kivonat
  • 2 tojássárgája
  • 22,5 dkg liszt
  • 1 csipet só

A töltelékhez:

  • 1 nagyobb citrom leve és héja
  • 10 dkg aszalt vörösáfonya
  • 2 ek. cukor

Egy tálba szitáltam a lisztet, a cukrot, hozzáadtam a vaníliát, a sót, a tojások sárgáját és a felkockázott puha vajat. Összegyúrtam, nem pepecseltem vele sokat, majd fóliába csomagoltam és fél órára betettem a hűtőbe.

Közben a tölteléket elkészítettem. Vékonyan lehámoztam a citrom héját, egy kisebb lábasba tettem az áfonyával együtt, s ugyanoda facsartam a citrom levét és kanalaztam a cukrot is. Felforraltam, lassú tűzön pár percig főztem, majd ha kicsit hűlt, egy botmixerrel pürésítettem - de nem teljesen homogénre.

A tésztát kivettem a hűtőből és lisztezett felületen téglalap formájúra igyekeztem nyújtani, kb 3 mm vastagon. Hosszában 5 egyforma csíkra vágtam, majd az első csíkot megkentem az áfonyás masszával, s óvatosan ráemeltem a következő csíkot. Az ismét megkentem és így pakoltam egymásra szépen sorban a csíkokat. A legfelsőre már persze nem kentem semmit.

Nos... itt jött volna az, hogy a csíkos rudat megint becsomagolom és hűtőbe teszem kb. 45 percre... de türelmetlen voltam... és késő is volt. Úgyhogy nem hűtöttem a tésztát, hogy szépen tudjam vágni, hanem nekimentem... ezért egyesek szerint a kész sütik karácsonyfa, mások szerint raptor dínó alakúak voltak. :-) Abban viszont teljesen megegyeztek a vélemények, hogy nagyon finom! És ez a lényeg. Legközelebb ha több időm lesz, majd adok időt a formai követelményeknek is.

2 megjegyzés:

Garffyka írta...

Ez aztán kreativitás! :) Egy keksztésztából karácsonyfát is, raptor dínót is :)
Nagyon jól néz ki, azon törpölök, mivel váltsam ki az áfonyát, tudom, hogy azzal az igazi, de azt Manóm nem enné meg :(, sajnos, nem tudja, mi a jó :)

Zsuci írta...

Szerintem szárított szilvával, vagy mazsolával is működhet... lényeg, hogy jó sűrű, kenhető legyen a cucc! :-)

Egyébként talán az első alkalom, amikor az áfonyát jóízűen megettem. Szóval soha nem késő! ;-)