2010. február 3., szerda

Fehérpecsenye bulgurral és lilahagymalekvárral




A nagy hétvégi hóesés rögtönözte a fogást, hisz nem jutottam messzebb a sarki hentesnél és zöldségesnél. De hiányt semmiben nem szenvedtünk!

A külön részek olyan szépen muzsikáltak együtt, hogy nagyon elégedettek voltunk az összhatással. Ilyesmit máskor is biztosan készítek még.

Hozzávalók:
  • fejenként 2 szelet fehérpecsenye (2 ujjnyi vastag)
  • 6-8 gerezd fokhagyma
  • olívaolaj, 2-3 ek szójaszósz
  • 2 főre egy teáscsészényi bulgur (vagy ennek többszöröse)
  • zöldségalaplé
  • kb. 40 dkg lilahagyma (ez négy főre bő adag)
  • 12-14 dkg cukor
  • 0,5 dl balzsamecet
  • kevés chillipaprika
  • ismét olívaolaj, csipet só
A hússzeleteket időhiány miatt csak 1,5 órát tudtam pácolni, de akár 1-2 nap is jót tenne neki. Megtisztítottam a szeleteket és olívaolaj, fokhagyma, valamint szójaszósz keverékébe pácoltam.
Aztán egy tűzálló tálba pakoltam a pácolajjal együtt és alufóliával fedve a 65-70 fokra előmelegített a sütőbe toltam. Amikor letelt az idő, egy serpenyőt hevítettem és 2 percig sütöttem a szeletek mindkét oldalát és tálaltam.

A lekvárhoz felszeleteltem a lilahagymákat. Az olívaolajat felmelegítettem egy serpenyőben és karamellizáltam rajta a cukrot, majd beleeresztettem a hagymakarikákat pirulni, aztán puhulni. Közben hozzáadtam a balzsamecetet és ízlés szerinti apróra vágott paprikát, és egy csipet sót. Lassú tűzön az egészet addig főztem, míg igazi kencés, lekváros cucc lett belőle.

A bulgurt egy lefedhető tálba öntöttem, majd kb. másfélszeres mennyiségű forró alaplével öntöttem fel és hagytam készre dagadni. Tényleg semmi más tennivaló nincs vele. Egyszerűen nagyszerű!

Aztán már csak a komponenseket kellett egy-egy tányéron elhelyezni és frissen elfogyasztani. Most sem volt panasz. :-)

5 megjegyzés:

Garffyka írta...

Tetszik a lilahagymalekvárod. CV-től zöldséges sült krumpli receptet néztem ki, tőled ezt a lekvárt, rittyentek mellé egy kis natúran sült tengeri halat és kész a hétvégi ebéd.
Jövök majd referálni :)

Zsuci írta...

Mindenképp számolj be! Kíváncsi vagyok!

Ha nem szeretnéd nagyon édesre, sztem simán csökkentheted a cukormennyiséget.

Barbara írta...

Szija Zsuci!

Én megcsináltam!:D
A tied sokkal jobb volt!
Nem kaptam fehérpecsenyét csak felsálat :(

De elsőre jól ment a dolog:)

Zsuci írta...

Örülök, ügyes vagy! :-)
(De csak óvatosan! Könnyen elkényeztetődnek ezek az informatikusok!) :-)))

Barbara írta...

Hi-hi... :)
Majd sokat lesen a blogod:)