2010. február 28., vasárnap

Málnás, mascarponés muffin




Az utóbbi időben kicsit perifériára került a blogolás, örültem, hogy van időm ezt-azt készíteni, és ki is jutok időnként a mutatkozó napsütésre, szóval sorakoznak a képek, lassan majd fel is kerülnek ide.

Most egy gyors sütivel kezdem, ami tulajdonképp egy kényszerhelyzet szülötte. Nem használtam el az összes mascarponét a dobozból és ahhoz elég drága hozzávaló, hogy csak úgy elkótyavetyéljem. Ergo kellett valami, ami gyorsan megvan, finom és mehet bele a sajt is. Így esett a választás egy muffinra, s a fagyasztó áttúrása után megvolt a málnás párosítás is.

Hozzávalók:
  • 150 g mascarpone
  • 5 dkg vaj
  • 1 lime héja
  • 2 tojás
  • kb. fél dl tej
  • 15 dkg barnacukor
  • 20 dkg liszt
  • 5 dkg kukoricadara
  • 1 kk vaníliakivonat
  • 1 kk sütőpor
  • 1 kk szódabikarbóna
  • kb 20 dkg fagyasztott málna
Egy tálban elkevertem a mascarponét a cukorral, a vaníliával, a két tojással, a lime reszelt héjával és a puha vajjal; egy másik tálban pedig összekevertem a lisztet, kukoricadarát, szódabikarbónát és sütőport, aztán ide, a szárazanyagokhoz öntöttem a mascarponés masszát. Nagy mozdulatokkal elkevertem, de nem túl! Végül hozzáadtam a málnát és a tejet, hogy kicsit lazítson a tésztán, majd párat még kevertem rajta.

Muffinsütőbe kis kapszlikat pakoltam, max. a pereméig töltöttem meg mindegyiket és 170 fokra előmelegített sütőben kb. fél óra alatt megsütöttem a finomságokat.

Ugyan nem vagyok édesszájú, de itt még én is elbírtam volna mondjuk 5 dkg-al több cukrot. Kimondottan édesszájúak bátran egészítsék ki a receptet. :-)

Nincsenek megjegyzések: