2010. február 15., hétfő

Pikáns sült csirkeszárnyak




Nem pont a gyorséttermi verziók, de finomak! És gyorsan elkészülnek a sütőben. Jópofa ebéd, amolyan ősemberes, kézzel evős. :-)))

Hozzávalók:
  • kb. 1 kg csirkeszárny (normálisan megtisztítva!)
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 kk őrölt paprika (csemege)
  • kb. 1 dl olívaolaj
  • őrölt bors, só
  • 2 tk chilliszósz

A szárnyakat alaposan megmostam és lecsíptem róluk a vékony, hegyes végeket. Az olívaolajba reszeltem a fokhagymát, belekevertem a paprikát, borsot és chillit, majd egy tálban összekentem vele a csirkét. Pár órára a hűtőbe tettem, majd mielőtt enni akartunk, tepsibe fektettem a szárnyakat, mindkét oldalukat megsóztam és 1-1 fél kávéskanálnyi kacsazsírt tettem rájuk.

190 fokos sütőbe toltam a tepsit és kb. 15-20 percet sütöttem, majd grill alatt mindkét oldalon megpirítottam a bőrt a húsokon. Ropogós sültkrumplival és kéksajtos mártogatóssal egészítettük ki az ősi módon elfogyasztott ételt. :-)

Nincsenek megjegyzések: