2010. február 6., szombat

Sültalmahab - az újabb fehérjepusztító




Ahogy azt a financier receptnél is említettem, rendszerint gondban vagyok a fagyasztóban várakozó fehérjék felhasználásával. Most itt egy újabb verzió, mit is lehet kezdeni velük. Ráadásul egyszerű és finom.

Hozzávalók:
  • 6 db idared alma
  • 1 ek méz
  • 1 tk fahéj
  • 1 kisebb citrom leve és héja
  • 6 tojásfehérje
  • 4 ek porcukor
  • csipet só
Az almákat megmostam és egy tepsibe állítva 190 fokos sütőben megsütöttem (kb. 1 bő óra; puha volt, mikor megnyomkodtam). Hagytam hűlni, majd amikor már a kezem is partner volt ebben, lehúztam a héjukat és a magházakat kivágva felkockáztam.

Aktuálisan én eddig jutottam előkészítés címszó alatt előző este; az almát egy tálban a hűtőbe toltam és másnap folytattam a dolgot.

Az almát pürésítettem és belekevertem a mézet, fahéjat, citromot. A tojásfehérjéket egy csipet sóval és fokozatosan adagolt cukorral kemény habbá vertem, végül a habot részlenként az almához kevertem. Simán kibír tálalás előtt pár órát a hűtőben.

Tudom, nem egy túl bonyolult recept, de sokszor az egyszerű dolgok is olyan jól tudnak esni. Nekem ennek az íze azt az emléket hívta elő, amikor kiskoromban anyukám egy fehér, műanyag almareszelőn készítette nekem a finom almapürét. :-)

2 megjegyzés:

Ottis írta...

Nem is ismertem ezt a habot, tetszik nagyon.Almahasznosításra is nagyon jó, időnként túl sok almánk van és akkor kipróbálom!!!

Zsuci írta...

Igen, tipikusan a fel/elhasználás jegyében termett recept. De finom és ez a lényeg!