2010. február 10., szerda

Vasárnapi pulykasült




Igazi vasárnapi ebédet tettem az asztalra hétvégén, semmi extra, semmi extra, de nekem mégis nagyon ízlett.

Tényleg nincs mit ragozni a dolgon, de néha olyan jól esik az ember lányának 1-2 klasszikus íz, semmi új, semmi szokatlan vagy érdekes. Mintha épp otthon lennénk, anyukánk vagy nagymamánk asztalánál. Ugye?!

Hozzávalók:
  • 1 szép csontos pulyka felsőcomb
a pácoláshoz:
  • olívaolaj
  • 6-8 gerezd fokhagyma
a sütéshez:
  • 1 szál póréhagyma
  • 1-2 ek kacsazsír
  • 1 szép szelet füstölt szalonna
  • só, bors
A húst egy napra bepácoltam olívaolajjal és fokhagymával, és hűtőben hagytam várakozni. Nem kell sok olaj, csak hogy bedörzsölgessük vele mindkét oldalát jó bőven.

Aztán másnap a kacsazsírt egy tepsibe kanalaztam, a combot jó alaposan besóztam és borsoztam, megtűzdeltem szalonnacsíkokkal, mert elég nagy darab cupák volt, majd rátettem a kacsazsírra.

A felkarikázott póréhagymát és a fokhagymát rá-, köré-, alászórtam, fél dl vizet is aláöntöttem, majd alufóliával letakarva 110 fokos sütőbe toltam.

Itt snitt, bementünk a városba sétálgatni, lézengni.

A hús kb. 2 órát sült 110 fokon, majd további bő egy órát kb. 150 fokon. Amikor a villa gyönyörűen belecsúszott a húsba, levettem a fóliát, és kb. 10 percet még grill alatt pirongattam.

Szaftos maradt, nagyszerűen átjárták az ízék és nagyon jól sikerült. Krumplipürével és csemege uborkával tálaltam.

2 megjegyzés:

Belly írta...

JJJJJAAAAAAAJJJJJ!
Elvesztem!

Zsuci írta...

Ugye!? Jó is néha egy hagyományos vasárnapi ebéd! :-)