2010. március 10., szerda

"Alá-felé" káposzta




Bizony, ez a neve. Anyukám szüleménye... vagyis inkább nagymamám kezdte a dolgot. Azt hiszem, egy töltött káposzta rajongó család is belefárad néha a harasztok tekergélésébe, s könnyebb utat keres. Így születhetett ez a finom étel is.

Tudom, tudom, a rakott káposzta, de ez tényleg más. Valahogy nem olyan. Sokkal, sokkal finomabb, pedig én nem tartozom a töltött káposzta és egyébként is bármilyen káposzta imádó vérvonalhoz.

Nagyon izgultam, hogyan fog sikerülni, mert eddig még csak a családi verziókat kóstoltam. De azt kell mondjam, nem hazudtoltam meg a felmenőket. :-)

Hozzávalók egy jóóó nagy adaghoz:
  • 40-50 dkg sertéscomb vagy lapocka
  • 40-50 dkg füstölt sonka
  • 30 dkg rizs
  • kb. 80 dkg savanyú káposzta
  • 1 jó nagy vagy 2 kisebb fej vöröshagyma
  • 2 ek kacsazsír
  • 1 púpos teáskanál őrölt csemegepaprika
  • só, bors
  • kb. 2 dl paradicsompüré
Előre elkészítettem a hagymás "fűszert". A hagymát felaprítottam és 2 evőkanál kacsazsírban megfonnyasztottam, aztán belekevertem az őrölt paprikát, elkevertem és hagytam hűlni.

Minkét húst nagyjából egyforma, apró kockákra vágtam és egy nagyobb tálba tettem. Kicsit átöblítettem a rizst, majd ez is ment a hús mellé. Ide társult a paprikás hagyma és kacsazsír is, a paradicsompüré, aztán a só és a bors is. Az egészet jól összekevertem, kézzel tapicskolva, ahogy kell. :-)

Bármennyire utálom az ilyesmit, de megkóstoltam és jól meg is ijedtem, mert sósnak találtam. Viszont rögtön el is kezdtem abban reménykedni, hogy a rizs majd felszívja a feleslegesnek tűnő sót. És szerencsére igazam is lett. Ergo legyen a nyers anyag kissé sós.

A káposzta felét és nagyobb lábosba terítettem, erre pedig rátúrtam a rizses, húsos masszát. Végül lezártam a maradék káposztával és felöntöttem annyi vízzel, h a rizses részt épp ellepte.
Fedőt tettem rá, felforraltam és alacsony lángon addig főztem (kb- 50-60 perc), míg a víz felszívódott és a rizs finom puha nem lett.

Nekem tejföllel az igazi, de az fix, h abban egy véleményen voltunk: ez egy igazán ízletes, gazdag, laktató és nagyon finom étel.

1 megjegyzés:

DeeDee írta...

Szia!
Nézz be hozzám kérlek, vár valami!:)