2010. március 1., hétfő

Brownie_v3




Volt már itt ilyesmi párszor... itt... és itt is. Most egy olyan receptet próbáltam ki, amelyet az egyik ismerősöm nagyon dicsért és ami már a mennyiségekkel kiverte nálam a biztosítékot.

Brutálisan édes az eredmény - viszont abszolút garantált az autentik brownie állag. Kívül roppan, belül krémes. De muszáj hozzá vaníliafagyit enni - kell ami tompítja a kíméletlen édességet.

Hozzávalók:
  • 12 dkg vaj
  • 20 dkg 70%-os étcsoki
  • 9 dkg liszt
  • 375 g barnacukor
  • 4 tojás
  • csipet só
A vajat és a csokit lassan felolvasztottam egy kis lábasban, közben pedig kimértem a lisztet és a cukrot. Igazából annyi történt, hogy az egészet végül összekutyultam. A liszthez hozzáadtam a cukrot, a sót, majd a csokit és a tojásokat kicsit eldolgoztam és cukros részhez kevertem.
Csak arra kell figyelni, hogy ne legyen teljesen forró a csoki, ne főzze meg hirtelen a tojásokat.

Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem, de kisebb fajtába, hogy ne legyen nagyon vékony. (Az én tepsim kb. 12x18 cm-es.) Végül 190 fokra előmelegített sütőbe toltam és 30 percig sütöttem. Érdemes hűlni hagyni, egyrészt hogy egyáltalán szeletelni tudjuk, másrészt mert úgyis félmelegen, langyosan finom igazán szerintem. :-)

VIGYÁZAT! Rettentően bűnös élvezet!

(Be kell vallanom, nem hiszem, hogy ezzel a cukormennyiséggel még egyszer elkészíteném. Ez talán már több mint ami normális. :-/ A 3 verzió közül nekünk eddig a 3 féle pasztillával készülő viszi a pálmát. Ugyan itt a blogon kis szív formákban mutattam meg, de leggyakrabban őzgerincben szoktam sütni. És lehet, hogy nem Az igazi, és nem csak étcsoki van benne, de csináltam már csak étcsokival is. A cukor mennyisége viszont ott sokkal tolerálhatóbb.)

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon is bűnös :)

És ahogy csillog a belseje, olyan hívogató ;)

Chef Viki írta...

Tavaly sütöttem asszem pont ugyanezt, ugyanígy fagyival, egyszerűen elkárhozás... A pokolban fogunk elégni :-DDD

Az a cukormennyiség... Ipari mértékű!

Zsuci írta...

Na! Úgy látom, vannak még bűnös lelkek. :-)
Legalább lesz társaságom a gasztropokolban. :-)))