2010. március 21., vasárnap

Kriszti spenótos receptje




Persze kicsit ferdítek, de nekem ez Kriszti spenótos receptje. Elmondása szerint hasonlót evett egy olasz étteremben, aztán otthon is elkészítette. Most még én is tekertem rajta egy csöppet és ezt ettük egy péntek esti csajos vacsin.

Elmondás alapján voltak fenntartásaim... spenót... hááát... De azt kell mondanom, maximálisan pozitív a csalódás. Isteni finom előétel vagy könnyű vacsora lehet ez a fogás és biztosan el fogom máskor is készíteni.

Hozzávalók (3 főre):
  • kb. 40 dkg spenót (én most fagyasztottat használtam, de természetesen a friss a tuti)
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 6 tojás
  • 5-6 szelet bacon vagy vékonyra szelt császárszalonna
  • 5-6 szem koktélparadicsom
  • só, bors, parmezán
A kiolvadt spenótot az apróra vágott fokhagymával összepároltam (ha friss, akkor összefonnyasztottam volna) és megsóztam. Közben egy másik serpenyőben a felcsíkozott szalonnát zsírjára pirítottam.

A spenótot egy tűzálló piteformában terítettem, ráütöttem a tojásokat, amik kaptak sót és borsot - de sót óvatosan, hiszen a bacon is sós. Ezután megszórtam az egészet a pirított bacon-el, majd a paradicsom gerezdekkel, végül parmezánt reszeltem a tetejére. 180 fokos sütőben addig sütöttem, míg a spenót kicsit veszített a folyékony állagából és a tojások is megsültek.

Pirítóssal ettük és rendkívül elégedettek voltunk az eredménnyel - ez egy nagyon finom ötlet!

Nincsenek megjegyzések: