2010. március 30., kedd

Szezonzáró gombakrémleves




Pár napja készült ez a finom leves; gondoltam kell valami ütős zárás a levesszezon és "valami meleget" kívánás végére. Hisz itt a tavasz, jön a szép idő, ilyenkor már nem egy tál levesért, inkább egy nagy adag fagyiért, zöldségért, gyümölcsért ácsingózik a gyomor.

A zárás remekül sikerült, finom levest kanalaztunk.

Hozzávalók:
  • 2-3 szál újhagyma
  • 2 ek vaj
  • 40 dkg friss csiperke gomba
  • 5 dkg vegyes szárított erdei gomba
  • 1 l erős alaplé
  • 5-8 dl liter víz (alaplétől és ízléstől függően)
  • 2,5 dl tejszín
  • só, bors
A csiperkét megtisztítottam és felszeleteltem, a szárított gombákat pedig átmostam és beáztattam kb. 20 percre annyi vízbe, h ellepje.
A felolvasztott vajban megforgattam a karikára vágott hagymát, kicsit megfonnyasztottam, majd rádobtam a csiperkét és közepes tűzön hagytam, h eresszen levet. Amikor már megpuhult, hozzáöntöttem a beáztatott gombát és az áztató levet is (kb. 2-3 dl), illetve az alaplevet.

Felforraltam a leveskezdeményt és lassú tűzön főztem kb. 10-12 percig. Ekkor beleeresztettem a botmixert és egyenletes állagúra turmixoltam a levest. Kóstolás következett, s mivel elég erősre sikerült a mostani alaplevem, tovább pár dl vízzel hígítottam az ízélményen.

Amikor újra bugyogni kezdett a főzet, borssal ízesítettem, kicsit sóztam még és hozzáadtam a tejszínt. Röviden összerottyantottam, majd le is kapcsoltam a főzőlapot. Igazi gazdag gomba íz, melyet a többféle gombával érhetünk el sikeresen.

Kevés friss petrezselyem is tovább gazdagíthatta volna az ízt, de nekem épp nem volt itthon, szárítottal pedig nem akartam lehangolni ezt az ételt.

3 megjegyzés:

Bianka írta...

De ennék belőle. Annyira kívánom. férjem utálja én meg oda vagyok érte

Zsuci írta...

Tyű ha tudnád, nálunk mennyi olyan étel van, amit a válogatós férfigyomor nem hajlandó megkóstolni! :-(
Ilyenkor vagy csakazértis elkészítem néha, vagy étteremben választom, anyukámnál eszem...
Nekem legnagyobb fájdalmam, hogy nem és nem eszik májat. Nem csak csirkét pl; hanem libát, kacsát sem. Ergo nem sütök otthon, mert egymagamnak irtó sok lenne. :-(

Legközelebb félreteszek neked egy tányérral! ;-)

Ami írta...

Ez igazán finom lehetett, imádom! :)