2010. április 3., szombat

Aszalt paradicsomos kenyerek




Nem merem bagettnek hívni, mert a végén megsértődik. Meg a bagettek is. Nincs formám, nincs semmi direkt ehhez a műfajhoz való eszközöm szinte, de a jó életbe!, ez irtó jó lett! :-) Ez a kenyérsütés dolog továbbra is energiákat mozgat meg bennem. Ez VALAMI! Nem csak úgy elmentem bevásárolni és hoztam haza valamiféle kenyeret, zsömlét, akármit. NEM! Öregtésztát készítettem pár napja, majd élesztettem, pihentettem, dagasztottam, kelesztettem, formáztam, pihentettem és sütöttem. Na csak úgy akárhogy!

Persze hozzáteszem, erre jó egy újabb szakdolgozat, hogy otthon kelljen ülni folyvást a szünnapon, ahonnan azért néha-néha jó egy 10 percre felállni. Mert valljuk be, időigényes. De ez csak addig zavaró, míg 1-2 elkészült kenyeret meg nem kóstolunk.

Az alap recept természetesen Limarától, csak kicsit formára igazítottam. A lisztemhez, a gépemhez, a válogatás szívemcsücskéhez, ilyesmi. :-) És feleztem is a mennyiséget, hisz kidobni fájna érte a szívem.

Hozzávalók:
  • 125 g öregtészta
  • 1 dl víz
  • 100 g liszt (nekem BL 55 van most itthon)
  • egy csipet cukor
  • 10 g élesztő
---
  • 100 g BL 55 liszt
  • 50 g rétesliszt
  • 50 g teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 1 kk só
  • egy csipet aszkorbinsav
  • 1 dl víz + egy kevés ha a tészta kívánja
  • 1 kis maréknyi aszalt paradicsom és tk szárított chili 2 ek olívaolajba beáztatva

Szóval az öregtészta már 3 napja várta a hűtőben, hogy történjen végre valami. Most megkapta.

Kiszakítottam belőle a szükséges darabot, kenyérsütőgépbe raktam az első csapat hozzávalóval együtt, szép sorban, majd 2-3 perc alatt összekevertettem a géppel és kikapcsoltam a masinát. 1,5 óra szakdolgozás következett, míg a tészta persze csak henyélt.

Aztán az üstbe tettem a többi hozzávalót is, kivéve a paradicsomot és a chilit, és elindítottam a dagasztó, kelesztő programot, ami nem süt. Az elején ácsorogtam keveset a gép fölött, s igyekeztem ráhangolódni, mi kell még a tésztának. Nálam egy kevéske vizet kívánt még az anyag, biztos a rozsliszt tehette.

Kb. 7-8 perccel a dagasztás vége előtt, adagokban adtam hozzá az olajos paradicsomdarabkákat és a chilit, és hagytam, hogy szépen beledolgozza a lapát a tésztába ezeket is.

Aztán 1 órát kelesztettem a gépben az egészet, azután pedig lisztezett felületen kettévágtam a tésztát és hosszúkásra formáztam. Érdemes nem ellapítani, mert úgyis el fog magától is. Nem kell a dolgok elébe menni feleslegesen. :-)

Egy konyharuhával letakartam a pre-kenyereket és 1 órácskára újra visszatértem a számítógéphez. Végül 230 fokosra melegítettem elő a sütőt és benne a sütőlapot is. Amikor bemelegedett, a lapra ügyeskedtem a tésztákat, betoltam és egy kis pohárka vizet löttyintettem a sütő aljába (kb. fél-1 dl között lehetett).

Nagyon gyorsan megsültek a kis drágák, kb. 15-16 perc alatt - barnára, ropogósra, illatosra, ízesre. Naaaaaagyon finom! Lyukacsos, puha, könnyű a tészta, mint a mesében!

Ha átmennek a Tamás-teszten, legközelebb bazsalikom is kerül a tésztába - én egész biztosan imádni fogom! Vagy sült hagymával! Áááááááá, le kell állítanom magam! :-)))

5 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon guszta

Limara írta...

Gyönyörű lett! :)
Boldog Húsvétot kívánok! :)

Zsuci írta...

Köszi Lányok! :-)

Limara, neked pedig külön köszönet az úttörőmunkáért!
Kellemes Húsvétolást és sok locsolót!

Niki írta...

Benézel hozzám:-DDD

Chef Viki írta...

Tamás-teszt :-DDD Gyönyörű!

Mint a bagett!!! Isteni lehetett! A bazsalikomra is nyomok egy szavazatot meg a sült hagymára is! Persze külön-külön :-)