2010. április 3., szombat

Citromos madeleine




Végre! Végre megérkeztek az új szilikonos sütőformáim. Ezek közül egyik a madeleine. Igazán igyekeztem visszafogni magam, hogy ne essek neki rögtön aznap, de csak az lett a vége, hogy este 9kor álltam neki a sütkérezésnek. :-)

Gyorsan kikerestem Gordon Ramsay szakácskönyvéből a receptet, felcsaptam a megfelelő oldalon és uccu neki!

Hozzávalók:
  • 75 g vaj
  • 3 tojás
  • 80 g kristálycukor
  • 40 g darált mandula
  • 80 g liszt
  • 1 citrom reszelt héja
Az egész a barnított vajjal kezdődik. Na nem egy nagy ördöngösség! Kis lábasban a vajat felolvasztottam, majd lassú tűzön szépen sercegtettem, míg szép aranybarnás színe nem lett. Ekkor átöntöttem egy kis szűrőkanálon, hogy az esetleges darabkák lecsatlakozzanak a buliból, majd egy tálkában hűlni hagytam.

A lisztet, a mandulát és a citromhéjat összekevertem egy tálban. Egy másikban pedig jól felvertem a tojásokat a cukorral. Legalább 4-5 percig kell kézi mixerrel állni felette, hogy jó habos, sűrű legyen és a mixer kis farkincát húzzon maga után, amikor kivesszem.

A lisztes és a tojásos részeket szépen, alaposan összehoztam, nagy mozdulatokkal elkevertem, majd szép lassan hozzácsorgattam a vajat is és minden adagnál jól összedolgoztam a masszával. Hasonló a menet, mint a financier hadművelet.

Az eredeti recept szerint a tésztát ekkor le kell takarni és két órán át békén hagyni. (Igazság szerint ha eddig eljutottam volna a receptnek való nekiugráskor, talán el sem kezdtem volna tegnap este.) :-) Erre nekem nem volt időm, ezért kb. 45 percet pihentettem a masszát, majd a formákba ügyeskedtem és 190 fokra előmelegített sütőben kb. 10-11 percig sütöttem a sütiket.

A sütési idő egyébként függ a formától is. Nekem 9 db-os szilikonos formám van, a fenti idő erre érvényes. Ha 12 db-os a forma, kisebbek a sütik, oda elég 8-9 perc sütés. Illetve ha nem szilikonos formával dolgozik valaki, akkor a forma vajazása, lisztezése sem maradhat el. Szilikonnal erre szerencsére semmi szükség.

A sütik szolidan édesek, finoman szaftosak és azoknak valók, akik szeretik az egyszerű dolgokat.

Nincs Proust-al átitatott misztikum, nincs habos-babos élvezet, csak egy egyszerű és finom süti, amit elmajszolhatunk kávé, tea mellé, vagy csak úgy. És másnap is finom! :-)

1 megjegyzés:

Niki írta...

Nagyon szép lett,és kinagyítva a képet,nagyon guszta:-DDD