2010. április 26., hétfő

Gyümölcskosárkáim




A múlt héten "dobtam össze" ezeket a kis finomságokat és bár rengetegen voltak, ügyesen levertük a sereget. :-) Olyan kis helyesek, finomak, és gyönyörű színesek voltak! Jó volt rájuk nézni!

Az új szilikonos formámban sütöttem meg a kis tésztakosarakat, ettől eltekintve igen egyszerű és gyors volt a dolog, csak ki kellett várni a kreatív részt.

Hozzávalók a tésztához:
  • 30 dkg liszt
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • 2 tojássárgája
  • 2 evőkanál tejföl
A lisztet elmorzsikáltam a vajjal, amolyan pitetészta indítás módra, majd hozzáadtam a többi cuccot és összegyúrtam az egészet. És itt jött a trükk. Vagyis a trükk, amit legközelebb már alkalmazni fogok.
Ez a tészta ugyanis nem AZ a tészta, amit addig parkoltathatok a hűtőben, amíg kedvem nem lesz folytatni a sütést. Mert aztán tölthetem azzal az időt, hogy a kézmelegemmel életre lehelem. Szóval egy 20-25 perc elég hűteni a tésztát,, ne adjunk neki órákat.

Egyébként a továbbiakban a tésztát kb. 3 mm vastagra nyújtottam és egy bögrével a formákba illő korongokat vágtam kis, amiket aztán 180 fokos sütőben 10-12 perc alatt megsütöttem, aztán hűlni hagytam. Összesen 32 darab került a tálcámra.

Az utolsó adag sütése közben már a további tettem mezejére léptem. Vanília pudingot főztem, amit miután többnyire kihűlt, egy kanállal a kosárkákba ügyeskedtem. Erre pakoltam a málnaszemeket és a banán szeleteket, végül kevés zselatint készítettem és egy ecsettel megkentem a kosárkákat, hogy ne barnuljon meg a banán és szép legyen az összhatás.

Kb. egy órát érdemes állni hagyni, mielőtt behabzsoljuk, mert a tésztának kicsit puhulnia kell a puding segítségével.

Látványos és hálás, mégsem nehéz feladat. Érdemes bedobni egy összejövetelre.

(Mivel még fagyasztott málnát kellett használnom, kicsit eleresztette a levét a gyümölcs, így amolyan halloween-re is alkalmas vérző hatást értem el.) :-)

3 megjegyzés:

Niki írta...

Nagyon guszták....hát igen kicsit....halloween-os...;o()Nekem pont vannak mini torta formácskáim,amiket fel kéne avatni,lehetséges hogy kipróbálom...:)

Bianka írta...

Nagyon guszták :)

szepyke írta...

Helyesek lettek! Nagyon is!:)