2010. április 21., szerda

Mostazonnal tapas




Pár napja történt, hogy már vacsora után jártunk, amikor Tamás kitalálta, úúúgy eszegetne valamit. Valami tapas méretűt, jellegűt, izé-hümm. Beültünk az autóba, irány Pest, a belváros, majd ott tuti találunk valami tetszetőset.

Az egészből annyi lett, hogy sétáltunk egy kellemeset, barangoltunk az 5 kerületben, de igazából sehova nem akaródzott bemenni épp. Ez az az érzés, amikor úúúgy, de úúúgy kellene valami, de ami az utunkba kerül, épp pont nem az, vagy nem olyan, stb.

Tehát végül tekergés után hazafurikáztunk - de nem szerettem volna a kívánós állapotot válaszra sem méltatni. Amolyan kapd elő, süsd meg és söpörd be az elismerő pillantást érte típusú eledel, TV előtti csipegetnivaló, partikaja. Tudom, nem egy nagy cucc, de olyan finom lett és igazán jókor jött. Megérdemli a megemlékezést.

És csak néhány dolog kell hozzá:
  • 1 csomag friss, előhűtött levelestészta
  • 1-2 szelet sonka
  • 1 paradicsom
  • 4-5 dkg sajt
  • 1 tojás
  • só, bors
A sütőt előmelegítettem 190 fokra.
A tésztát derelyevágóval ad hoc darabkákra vagdaltam. Egy sütőlapra pedig sütőpapírt terítettem.

A tésztát megkentem felvert tojással, sonkadarabkákat szaggattam rá, kis darabka provolone sajtokat szórtam rájuk itt-ott, paradicsomkockát párat, és frissen őrölt bors is dukált a tetejükre.

Innentől az események sorrendje adott:

Sütőbe betol, kb. 10-12 percet vár, tányérra halmoz, élvezettel elfogyaszt.

(A provolone piszkos jól érvényesült az átlagos ízek mellett - igazi pikánsságot adott a falatoknak! Ráadásul volt 1-2 falat, amire csak sajt jutott a tojásos kenés után. Nekem az ízlett a legjobban! Ha valami különlegesebb sajttal futunk neki, érdemes hagyni érvényesülni egymagában is.)

4 megjegyzés:

Bianka írta...

Finom, ki fogom próbálni :)

Niki írta...

Nagyon jól hangzik...és ííííírtóóóóóóóó guszta:)

szepyke írta...

Jaj, ezt annyira ismerem... Úgy ennék valamit, de ezt se, meg ezt se, meg ezt se... És a végén egy halál egyszerű kajában találom meg az EZ AZ!-t!:)))

Niki írta...

Átjössz hozzám:-DDD