2010. május 7., péntek

Epres, túrós, mascarpone-s "pohárdesszert"




Bözsi barátnőm nyomán, némi változtatással készült ezt az édesség és igen finom lett. Örömmel üdvözöltük az eperszezont, napok óta esszük már az epreket a piacról, ahova ebédidőben szoktam elsétálni. Tavaly kihasználatlanul hagytam ezt az időszakot, amit vettünk, nyersen be is habzsoltuk. Most legalább már van egy "eredmény" is. És még van időm... :-)

A hozzávalókat igazából igény szerint lehet adagolni, ki milyen arányban szereti a beosztást

Ami kell hozzá:
  • babapiskóta (nekem kis korongjaim voltak most, kb. 40-50 db-ot használtam el; és kb. 4-5 db tesz ki egy normál, tisztességes méretű babapiskótát)
  • 500 g túró
  • 250 g mascarpone
  • 10 dkg őrölt mandula (de 5-6 dkg-nál többet nem teszek bele legközelebb)
  • 45-50 dkg eper
  • kb. 3-4 evőkanál méz
  • 3,5 dl tej
  • 1 tojás
Ez a süti most vendégségbe készült, ahová el is kellett szállítani, így csak ez a kis mutató adag került az üvegtálkába, a többit egy műanyag edénybe rétegeztem.

Először a tejből, az eper kb. feléből és egy kevés, mondjuk 1 ek mézből elkészítettem egy eperturmixot, amibe beáztattam a babapiskótákat.

A túrót, a mascarpone-t, 2-3 ek mézet, a mandulát és a tojást összedolgoztam, hogy jól elkeveredjenek. A mandulát talán egy kicsit túlzásba vittem, legközelebb tényleg elég lesz belőle kevesebb.

És jöhetett a rétegezés: egy sor áztatott babapiskóta, egy réteg túrós krém, egy réteg felezett vagy szeletelt eper, piskóta, krém, eper, és így tovább, amíg az anyag tart és az edényünk bírja. A tetejére mindenképp eper kerüljön, hogy mutatós legyen a végeredmény.

Egy éjszaka kifejezetten jót tesz neki a hűtőben! Igazi csajos desszert, rizling és beszélgetés járt mellé. :-)

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon finom lehet