2010. május 12., szerda

Meleg újkrumpli saláta


Néhány hete, ha jól emlékszem, a Fűszeresen láttam hasonlót és akkor el is határoztam, ilyen nekem is kell. Az a jó a gasztroblogokban, hogy szinte 100%, hogy képet is kap az ember a recept mellé - nekem ez nagy meggyőző erő szokott lenni. Így legalább nagyjából tudom, mire számíthatok és a képektől a kedvem is megjön a dolgok elékszítéséhez.

Szombat délutánra grillezős mókára voltunk hivatalosak, tudtam is rögtön, hogy eljött a saláta ideje. Ugyan nem pont úgy készítettem, ahogyan olvastam, de azt bizton állíthatom, ez a verzió isteni finom! A grillezés tökéletes kiegészítője volt számomra!

Hozzávalók:

(Hogy hány személyre, az attól is függ, mennyi köret van az asztalon, egyéb saláták, stb. Szerintem ez az adag grillezéshez, plusz egy zöld saláta mellé 5-6 főnek elég.)
  • 1-1,2 kg újburgonya (lehetőleg kisebb darabok)
  • 2 ek kacsazsír
  • 3-4szép szál újhagyma
  • 2 dl 32%-os tejszín
  • só, bors
A krumplikat nem hámoztam, ilyenkor még nem kell, csak egy kis késsel lekapartam a vékony héjukatm jól megmostam és a kisebbeket félbe, a nagyobbakat négybe vágtam. Egy lábosban, sós vízben megfőztem, de vigyázva, hogy épp csak megfőjjenek, szét semmiképp se!

Mivel egész sok krumplim volt, két adagra vettem a további elkészítést - még így is, hogy egész nagy serpenyővel operáltam.

Tehát 1 ek kacsazsíron elkezdtem megpirítani a felkari
kázott újhagymák felét, majd amikor már puhulni kezdtek, rádobtam a krumpli felét és összeforgattam a hagymás zsírral. Erős tűzön, néha feldobálva és megforgatva (kanállal nem akartam összetörni) szépen megpirítottam a krumplikat, mind a két adagot és egy nagyobb tálba csúsztattam végül. Míg a második adag pirult, az elsőt szigorúan letakartam és melegen tartottam.

Aztán ráöntöttem a tejszínt a krumplikra, borsot tekertem rá és pótoltam a szükséges sót is. Letakarva összeráztam az egészet és kb. fél órát hagytam is letakarva, hogy a krumplidarabok magukba szívják a tejszínt.

Ennyi idő alatt meg is érkeztünk a grillezés helyszínére, ahol már nagyban sültek a hússzeletek, úgyhogy kb. csak le kellett ülni elfogyasztani mindent finomságot. A krumpli még kellően meleg/langyos volt és szuperjól egészítette ki a vacsorát. Nagyon nagyon szerettem és biztosan elkészítem még máskor is!

Mivel hétvégén megint dolgoznom kellett a leadandó anyagokon, kenyérsütésre is volt időm... a múltkori aszalt paradicsomos kenyerek sültek, csak fokhagymás verzióban! Hű de szerettük ezt is! Igazi kerti parti kellékek!

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Hű szívesen el tudnám képzelni vacsira:D

Zsuci írta...

Én is tuti beleszövöm még a menübe a közeljövőben! :-)