2010. május 12., szerda

Omlós tejszínes csirkemell és egy világbajnok tavaszi köret


Az utóbbi időben ez a kedvenc ételem... 1 héten belül kétszer is el kellett készítenem. Végre egy olyan formája a csirkemellnek, ami nem szárad ki (persze ez nem is volt cél), és végre újkrumpli, répa, miegymás szezon. Az újkrumplival szerelemben élünk jelenleg, szinte minden nap terítéken van.


Hozzávalók a csirkéhez (kb. 3-4 főre):
  • 1 egész csirkemellfilé
  • 2-3 dkg vaj
  • 2-3 ek liszt
  • 1 csapott kk őrölt pirospaprika
  • a paprikánál kicsit kevesebb őrölt bors
  • 2 dl tejszín
  • 3-4 dkg sajt (nálam érlelt emmentáli volt épp, de mindenképp érdemes vmi hangsúlyosabb sajttal próbálkozni)
A sütőt előmelegítettem 190 fokra.

A húst alaposan megmostam, egyforma vastagságú szeletekre vágtam és besóztam. Egy tűzálló tálat alaposan kivajaztam; a lisztet egy tányérban összekevertem a paprikával és a borssal.
A hússzeleteket beleforgattam a fűszeres lisztbe, majd a tűzálló tálba fektettem szépen, egymás mellé. (Ha két rétegnyi hús "adódna", érdemes közé kevés vajat szeletelni - de tényleg csak vékonykán. És persze ebben az esetben a sütési időt is hosszabbra kell kalkulálni kicsit.)
A tejszínt rálocsoltam a tálban lévő húsokra, majd beborítottam az egészet reszelt sajttal.
Végül az egészet betoltam a jó meleg sütőbe.
Kb. 25 perc alatt el is készül a husika, persze mindenképp elleőrizni kell egy villával, mert a nyers változat kevésbé finom. A lényeg, hogy amikor a villát bele lehet szúrni bármelyik hússzeletbe, nem gumis, nem akad, akkor késznek lehet nyilvánítani, tuti nem lesz száraz. A tetjén finom olvadt, pirult sajt, körülötte sűrű, ízes szósz. Nyami!!!
És miközben önállóan elkészül a sütőben a csirke, isteni köretet kanyaríthatunk mellé így tavasz idején. Kulcsszó az újkrumpli, az újrépa és az újhagyma... tehát helyesbítek: kulcsszó az ÚJ! :-)

A köret hozzávalói:
  • 80-100 dkg újkrumpli (kisebbek)
  • 1 csokor (5 szál) répa
  • 3 szál újhagyma
  • 1-2 ek kacsazsír
  • só, bors
Megtisztítom az újkrumplikat (nem hámozom, csak kaparom!) egyforma darabokra vágom (ketté vagy négybe); megtisztítom a répákat és nagyobb cikkekre vágom (kb. 1-1,5 cm).
A krumplit és a répát sós vízben előfőzöm, szinte készre. Nem kell neki sok idő, figyelni kell rá! Ez még zsenge anyag!
Egy nagy serpenyőben kacsazsírt hevítek, elkezdem pirítani rajta a felkarikázott újhagymát, majd amikor kezdi megadni a tartását, rázuttyantom a krumplikat és összerázogatom az egészet.
Erős lángon rázogatva, dobálgatva (nem törve!) lehetőleg minél több oldalán megpirítom a krumpliszemeket, közben pedig kóstolom és sózom, borsozom, ízlés szerint.
Nálam ez most a TOP! Egyszerű, de annyira finom, hogy gyomorból lelkesedem érte! :-)))
Na és valljuk be, a kacsazsír kilométereket tol az egész fogáson! Csalafinta kis hozzávaló. Csak úgy megbújik az összetevők között, hogy aztán nagyon alakítson.

3 megjegyzés:

Niki írta...

Csodás:)

Zsuci írta...

Köszi! :-)

Bianka írta...

Remek, nagyon guszta