2010. május 27., csütörtök

Sajtos muffin - avagy gombhoz a kabátot




Talán mással is előfordul, nem csak velem, hogy megvásárol valamit, úgyis mindig használom felkiáltással, aztán mégiscsak ott árválkodik a hűtőben a vásárfia jó darabig. Pont ez a helyzet állt elő nálam a héten... egy szép darab cheddar várakozott a sorsára. Ergo keresnem kellett valamit, a kukában mégse végezhette! Ez kizárt!

Így találtam a Mindmegettén ezt a receptet és úgy gondoltam, saját készleteimre hangolva elkészítem. Reggel kicsit korábban felkeltem, bekevertem a tésztát, aztán míg megmostan a hajam, süldögéltek a muffinok.

Hozzávalók:
  • 20 dkg cheddar sajt
  • 8 dkg provolone picante
  • 3 szál újhagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 20 dkg liszt
  • 1 cs sütőpor
  • 20 dkg tejföl
  • 8 dkg vaj
  • 4 ek tej
  • 1 kk őrölt pirospaprika
  • 1 csapott tk só
  • őrölt bors
  • 2 tojás
Első lépésként a sütőt előmelegítettem 180 fokra, a muffinsütőbe pedig bepakoltam a kapszlikat.

A cheddar 3/4-ét aprókockákra vágtam, a többit pedig a provolone-val együtt lereszeltem nagylyukú reszelőn. A hagymákat megtisztítottam és vékonyan felszeltem, a fokhagymát ici pici darabokra aprítottam.

Egy tálban elkevertem a lisztet a sütőporral, egy másikban pedig a puha vajat elkevertem a tejföllel és a tejjel, majd pedig a sóval, paprikával, borssal. Ezután egyenként hozzáadtam a tojásokat és jól eldolgoztam a masszában.

A végén a lisztet, a sajtkockákat és a hagymát nagy mozdulatokkal, nem túlkeverve elvegyítettem a tejfölös masszával, aztán a formákba kanalaztam az egészet. Pont 12 db normál méretű muffinra elegendő ez az adag. A végén jó sok sajttal szórtam meg a sütik tetjét és betoltam őket a melegbe. 20-25 percet kaptak, majd hagytam kihűlni.

Melegen nem a legjobb döntés nekiesni (ahogy én tettem), mert:
1) még forró és megüli a gyomrot
2) a papírt szinte képtelenség jelentős veszteség nélkül eltávolítani róla
3) az állaga sem éri el így a legjobb verziót.

Szóval rácson, vagy egy tálcán érdemes hűni hagyni 30-40 percet legalább, és aztán lehet tolni a finom reggelit. Hoztam be a kollégáknak és nagyon örültek neki. :-)

(Egyéb kommentem, hogy mivel tejfölös, vajas a massza, a kapszlik átáznak és a muffinból távozik némi zsiradék az alján. De némi papírtörlőn csücsülés megoldja a dolgot simán.)

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon gusztusos, jó ötlet

Zsuci írta...

Köszi! Amúgy tényleg az a jó benne, hogy 15 perc alatt össze lehet dobni, aztán már csak a sütés van hátra.
És az a sajtréteg... na aaaz nagyon ott van! :-)