2010. május 24., hétfő

Tavaszi zöldségleves


Még múlt héten készült ez az irtó finom zöldségleves, igazi friss, tavaszi ízekkel. Általában van valami minden levesben, amit hajlamos vagyok kitúrni, mert fás már, vagy nem jó ízű, stb. Itt viszont erre esély se volt, aznap déli piactúrám szerzeményei kerültek a lábosba, percek alatt főtt minden roppanósra.

Hozzávalók:
  • 1,2 dl alaplé
  • 5 dl víz
  • 3 szál sárgarépa
  • 3 szál fehérrépa
  • 60 dkg fejtetlen zöldborsó
  • 1 nagyobb fehér karalábé
  • 3-4 közepes szem újkrumpli
  • kis csokor petrezselyem
  • 3 kisebb salotta hagyma
  • só, bors, olívaolaj
  • 1 ek liszt
  • 1 csapott tk őrölt pirospaprika
Szupergyorsan elkészül az egész, hála a fagyasztóban várakozó alaplé adagoknak. Igazi öröm ilyenkor előkapni ilyen "betárazott" dolgokat.

Minden zöldséget szépen megpucoltam és egymáshoz viszonyítva igyekeztem arányos darabokra vágni.
1-2 ek olívaolajon megforgattam az apróra vágott hagymát, rászórtam a paprikát és igyekeztem gyorsan cselekedni, hogy ne keseredjen meg: bedobáltam a répa, fehérrépa, karalábé darabkákat, rászórtam a lisztet és pár másodpercig kevergettem ezeket együtt.

Felöntöttem az egészet az alaplével, illetve vízzel és forrásba hoztam; beleúsztattam a petrezselyemcsokrot, majd pár perc múltán beletettem a krumplidarabokat is. Sóval, borssal fűszereztem még, aztán amikor szinte késznek ítéltem (10-12 percet főzz összesen az egész maximum, olyan gyorsan elkészülnek ezek a friss zöldségek, és akkor a legfinomabb a legtöbb, ha még roppanós, a krumplinak pedig igazán nem kell sok idő), belegurítottam a borsószemeket. - Igazából csak azért, hogy átmelegedjenek, annyira zsengék és finomak voltak (alig tudtam megállni, h nyersen ne egyem meg az összeset).

Nem is vártunk semmire már, csak h kicsit hűljön a leves a tálkákban... igazi tavaszízű leves volt a vacsoránk.

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon szeretjük az ilyen könnyű leveseket