2010. május 27., csütörtök

Újabb créme brulée variáció

Szóval az úgy volt, hogy akartam készíteni egy kókuszos parfét, de rosszul emlékeztem a hozzávalókra, így kókusz krém helyett kókusztejet vettem.

Hétvégén szóba került a créme brulée, ennek megfelelően meg is kívántam... persze ehhez nálunk nem kell sok, csak az említése, vagy egy kép is elég. :-)

És egybefutott a két dolog a fejemben... créme brulée... kókusztej... egy próbát megért. De még ám!

A recept ugyanaz, mint a grízzel bolondított verzióm, csupán annyi a módosítás, hogy a tejszín egy részét, pontosabban 2 dl-nyit kókusztejjel helyettesítettem, illetve a gríz mennyiségével is lehet játszani, 1 nagyobb evőkanálnyi is elég lehet bele, ha hígabb verziót szeretnénk.

Mivel nem vagyok nagy rajongója a kókusznak és származékainak, tőlem aztán tényleg elfogadható, hogy ez az édesség nagyon finom! Épp annyira kókuszos, hogy ne legyen tömény, bántó a kókusz ereje, minden falat végén épp csak odaköszön a kókusz: helló, itt vagyok! :-)

És jó, hogy ott van! Olyan lassan nálunk ez a brulée, mint egy menyasszony... valami régi, valami új, legközelebb szerzek hozzá valami kéket is. :-)))

4 megjegyzés:

Bianka írta...

Hű, de guszta

Niki írta...

És van Neked szuflé formád...most írígy-írígy vagyok:(((Hónapok óta hajkurászok és sehol nem kapok.Nincs,nem lehet sehol se kapni:((((Áááááá most mond meg hol találok?

Nagyon guszta,és csábítóóóó;oDDD

Zsuci írta...

Hahó!
Az a helyzet, hogy ezeket pont Berlinben vettem, de lehet kapni itthon is. Több variáció is van:
1) pl. a Kookta nevű bolt a Pozsonyi úton, de legkevésbé olcsónak mondható. :-( Szuper bolt, csak elég drága.
2) IKEA - van sima fehér... kicsit magasabb mint az enyémek és nem recés, de tudja ugyanazt, azt gondolom. Talán kicsit túl magas a fala.
Illetve szintén az IKEÁban kapható ez is:
http://zsucikonyha.blogspot.com/2010/05/epres-turos-mascarpone-s-pohardesszert.html
Ugyan se a forma, se a szín nem hasonló, de praktikus kis cuccok. 3 ilyen kis tálka van egy hosszúkás tálban, tehát ha 2 csomagot veszel (kb. 2.000 Ft per csomag), van 6 tűzálló kis formád és 2 szintén tűzálló nagyobb.
Ilyen a hosszúkás - bár csak részben látszik:
http://zsucikonyha.blogspot.com/2009/07/meleg-salata-vagy-csak-egy-koret.html

Csomó esetben használom őket. Mutatós, praktikus, és tűzálló! Brulée-t is csináltam már benne.

Niki írta...

Az az igazság hogy már nem járok Pestre.A fél életemet ott éltem le,és mióta máshol dolgozom pest közelébe nem megyek ha nem muszály...Hát akkor...így jártam:)))