2010. június 20., vasárnap

Cseresznyés pite




Fűszeres Eszternél láttam néhány napja egy szép meggyes pitét... és mivel úgyis rá vagyok most kattanva a cseresznyére - ami pedig nem áll olyan távol a meggytől -, gondoltam, kipróbálom azzal. Egy apró különbség esett még a receptben, ugyanis én nem 2 dl, hanem 200 g tejföllel kevertem össze a masszát (ami nem ugyanannyi, de nagyon lusta voltam épp és nem akartam egy mérőedény összetejfölözni külön). :-( Tudom, tudom, szörnyű vagyok néha...
A tészta finom és igen lágy lett... talán a tejföl mennyisége miatt, de tényleg finom! :-) Érdemes kipróbálni, ha nem akartok sokat pepecselni egy kis édességért.

Tehát a hozzávalók:
  • 10 dkg puha vaj
  • 17 dkg porcukor
  • 2 egész tojás
  • 200 g tejföl
  • 13 dkg rétesliszt
  • fél csomag sütőpor
  • csipet szódabikarbóna
  • kb. fél kg magozott cseresznye

A vajat és a porcukrot kézi habverővel habosra kevertem (majd felcsatoltam a pótkezeimet, mivel az eredeti kettő leesett). Ezután egyenként hozzákevertem a tojásokat, illetve a tejfölt is.

A lisztet kimértem, beleszórta a sütőport és a szódabikarbónát, aztán az egészet a masszába szitáltam. Jól eldolgoztam az egészet, és sütőpapírral bélelt kisebb tepsibe simítottam. Ráhalmoztam a cseresznyét, és légkeveréssel 160 fokra előmelegített sütőbe toltam.

Érdekes nézni, hogy a cseresznyék egyszer csak eltűnnek szem elől... és a süti alján landolnak. :-) Varázslat! :-)))

Kb. 30 percet sült, egy fogpiszkálóval érdemes persze ellenőrizni az állapotot. És hűlni hagyni egy darabig, miután kikerül a sütőből.

Igen jól bírja az időt egyébként, még másnap is szaftos, finom volt az állaga.

Nincsenek megjegyzések: