2010. június 17., csütörtök

A dzsem projekt

Ugyan egy ideje hallgatok, de tétlen semmiképp sem vagyok. Ilyesmik születnek nálam mostanában:









Nincs trükk, nincs hosszas folyamat (ha nem számítom az aprítást, magozást, stb.). Segítségem a Dzsemfix 2:1... és az egész pofonegyszerű. És persze a bolti lekvárok és dzsemek a sajátoknak poros nyomába sem érnek, azt talán mondanom sem kell. :-)

A sima eper a tasak leírása szerint készült, a borsos eperbe frissen tekertem a borsot, de nem sokat, csak hogy egy falat után érdekes jöjjön elő a csipkelődő íz. 1250 g gyümölcshöz ment kb. egy csapott mokkáskanálnyi talán. De az a max!

A cserkó-meggy pedig igazából 1000 g erejéig cseresznye, 250 g meggy... és uhhhhhh, elvesztem, olyan finom mind!

A cseresznyésből még biztosan gyártok egy adagot, illetve terveim között szerepel némi barackos próbálkozás is majd.

4 megjegyzés:

Bianka írta...

nagyon becsülöm azokat akik elraknak télire. Nagy munka és élmény télen csipegetni a finomságokat

Zsuci írta...

Én is azt gondoltam korábban, még gyerekkori emlékeim alapján, hogy nagy munka. De egy adag lefőzése nem tart tovább 3/4 óránál cakli-pakli, ha nem magozós gyümölcsből készíted. Így plusz 20 perc mondjuk. Ennyit bőven megér a dolog!
Próbáld ki, tök jó móka!

Felhőlány írta...

Nagyon szépek lettek! Az a borsos eper határozottan felkeltette a kíváncsiságomat! :))

Zsuci írta...

Ha szereted a pikáns, érdekes ízeket, mindenképp ajánlom kipróbálásra.
Először egy sima eperdszemnek tűnik, aztán felkúszik a borsos íz is. Nagyon izgalmas szerintem.