2010. június 1., kedd

Kókuszkrém karamellizált-buggyantott eperrel


Gyors, előre elkészíthető édesség kellett a hétvégére... valami, amit a hűtőben lehet parkoltatni. Elővettem a GoodFood-ot, ott ötletes pohárdesszerteket, gyors édességeket lehet találni bármikor. És nekem pont erre volt szükségem.

Vannak olyan helyzetek, amikor nem faxnit kell villantani, csupán egy mutatós és finom édességet.

És alig kell hozzá pár dolog (kb. 7 adaghoz):
  • 8 dl kókusztej
  • 70-80 dkg eper
  • 4 + 8 ek cukor
  • 4 zselatinlap
  • 1 kis ek vaníliaaroma vagy 1 rúd kikapart magjai
Az előre elvégezhető munka csupán annyi, hogy a zselatinlapokat hideg vízbe kell áztatni 5-6 percre, s közben 4 evőkanál cukorral fel kell melegíteni a kókusztejet forráspontig, de épp csak addig, hogy ne forrjon fel.

Amikor a kókusztej eléri a magas hőfokot, egyenként bele kell keverni a felpuhult lapokat, hogy szépen feloldódjanak, majd a tejet kis formákba kanalazva elosztani.

Az adagokat hűlni hagytam, majd letakargattam és jóccakát kívánva beraktam a hűtőbe.

Bő nap után néztem újra felé, amikor elkészítettem a feltétet is. Ehhez megmostam, majd darabokra vágtam az epret, és egy nagy serpenyőben megolvasztottam 2-3 ek vizet és 8 evőkanál cukrot.

Amikor a víz nagy része elrotyogott belőle és szépen habzó, sűrűsödő karamelles öntet kezdett kialakulni, hozzáadtam az epret és néha átkeverve, rázogatva pár percig még a tűzön hagytam a gyümölcsöt is.

Eközben az eper is levet eresztett, ami, miután a langyosra hűlt epreket a kókuszos krémekre kanalaztam, tulajdonképp finom eperszörpöt hagyott maga után. Vízzel hígítva isteni finom!

A kész desszerteket újra letakartam és fogyasztásig újra a hűtőben tároltam.
Kókuszkedvelőknek igazi csemege, az eperrel pedig igazán kellemes társak voltak!



* A kókuszkrém egyébként két részre vált a hűlés és szilárdulás közben, alul képződött egy kocsonyás, szinte átlátszó rész, felül pedig a vastagabb fehér krém. Azt gondolom, ennek az az oka, hogy a kókusztej maga 60% kókuszmasszából és 40% vízből áll, s ezek másképp reagálnak a hevítésre, illetve a zselatinnal való szilárdulási folyamatra is. Nem zavarta az élvezetet egyébként a dolog, inkább csak érdekesség.

3 megjegyzés:

Ami írta...

Mennyei lehetett :)
imádom a kókusztejet!

Bianka írta...

Izgalmas, nagyon guszta

Zsuci írta...

Igazából úgy állítom erre az édességre, h finom, hogy személy szerint nem is szeretem/szerettem a kókuszt! :-)