2010. június 27., vasárnap

Málnás fehércsokis marquise




Igazi masszív édesség, amolyan kis adag is bőven elég kategória, de szerintem nagyon finom. Persze, aki nem szereti a fehércsokit, el se kezdjen gondolkodni a dolgon. Esetleg egy étcsokis verzión... hm... most hogy mondom...

Hétvégén be kellett iktatnom az életembe egy szakdoga védést, így a szombatra várt vendégeink fogadására nem sok időm maradt készülődni. Előre kellett tehát dolgoznom egy kicsit. Így került egy nappal korábban a fagyasztóba ez a finomság. Direkt jót tesz neki, ha legalább 24 órát állni hagyjuk.

A hozzávalók:

  • 6-8 db babapiskóta
  • a kicsi narancs kifacsart leve (vagy 5-6 ek)
  • 30 dkg fehércsoki (nekem pasztilla)
  • 2,5 dkg vaj
  • 2 dl habtejszín
  • 1 ek porcukor
  • 1 kis tálca málna vagy eper
Egy kenyérvekni (vagy fatörzs) forma aljába alufóliát egyengettem; úgy, hogy a szélein bőven túlérjen. Az aljára pakoltam a babapiskótákat (nekem kis pöttyformájúak voltak most), és rájuk facsartam a narancs levét.

A fehércsokit a vajjal egy műanyag tűzálló tálba tettem és a mikróban, 1-2 perc alatt összeolvasztottam. Közben belekevertem egyszer, hogy szépen elegyedjen a massza.

A tejszínt a cukorral felhabverőztem, hogy tartása legyen, és szépen összeforgattam a csokis masszával. A massza felét ráöntöttem a babapiskótákra, majd a megmosott málnaszemeket szépen belenyomkodtam; erre pedig rátöltöttem a maradék masszát is.

Az alufóliát óvatosan ráhajtottam, letakartam, majd az egészet betoltam a fagyasztóba.

Aztán amikor tegnap este elővettem, hagytam kicsit barátkozni a klímával és kiborítottam egy tányérra, leimádkoztam a fóliát... így nézett ki:



Tudja esetleg valaki, mi ennek a magyar neve? Szerintem túl masszív egy jégkrémtortaszerű dologhoz.

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Isteni lehet

Zsuci írta...

Tényleg nagyon finom volt... és jó hideg... már csak egy kis kánikula hiányzott mellé. :-)