2010. július 8., csütörtök

Hamburgert otthon


Tudom, tudom, nem fedeztem fel a spanyol viaszt, de a házilag készült készült hamburger... mmmmmmmmmmmmmmmm... azok a szánalmas kis izék (pl. a bohócé meg a királyé) a poros nyomába sem érnek! Ez már tutifix! És még csak különösebb erőfeszítésbe sem kerül.

Limara hamburgerzsömléit keltettem életre a saját konyhámban is, és olyan szépen megkelt a tészta, hogy felnyomta a kenyérsütőm tetejét is. Le kellett állítanom a programot 10 perccel hamarabb, mert kezdett saját életet kelni a zsömleanyag. :-)

Szóval a puffancsrecept hozzávalói:
  • 2 dl langyos tej
  • 2 ek. cukor
  • 1 tk. só
  • 40 g olaj
  • 1 tojás
  • 100 g joghurt
  • 60 dkg liszt
  • 2 dkg élesztő
Mindezt pontosan ebben a sorrendben pakoltam a kenyérsütőgép üstjébe, majd elindítottam a nemsütcsakdagasztéskeleszt programot. Aztán nem egészen másfél óra múlva kimenekítettem az útnak indult tésztát a gépből.

Lisztezett lapra cuppantottam ki az üstből, majd 9 kb. egyforma darabra vágtam. A darabokat zsömlévé formáztam, sütőpapíros sütőlapra pakoltam, majd kb. 3/4 órát újra hagytam kelni.

Ezután 180 fokra előmelegítettem a sütőt, felvert tojással megkentem a zsömléket és szórtam rájuk szezámmagot is. Betoltam a sütőbe és. kb. 20 perc után, amikor már elérték a kívánt színt, kivettem a kis pufikat.

A húspogácsák elkészítése nem igényelt különösebb erőfeszítést: 60 dkg darált sertéslapockát összemasszíroztam egy kisebb fej felaprított vöröshagymával, és 3 gerezd szintén apró fokhagymával, plusz sóval és frissen őrölt borssal, ízlés szerint; és hagytam állni egy órácskát a hűtőben.

Aztán amikor elkezdett korogni a férfigyomor, kevés kacsazsírt hevítettem egy serpenyőben, pogácsákat formáztam a húsból és pár perc alatt mindkét oldalukat szépségesre sütöttem. Ketchup-ot nyomtam a zsömlék alsó felére, rá a pogácsa, majd paradicsomkarikák, saláta, lilahagyma, majonéz, végül pedig a zsömlekupak.

Csak legyen aki képes nem malac módjára enni. (Bár úgy a legeslegjobb!) :-)

3 megjegyzés:

Limara írta...

Gyönyörű zsemlék lettek!:))

Zsuci írta...

Köszi! :-) Volt kitől tanulni! :-)

Bianka írta...

Nagyon íncsiklandozó